نظم ده:هدف ما قرار گرفتن جزو 5 کشور برتر المپیک ناشنوایان است

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان، دکتر کاظم نظم ده رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در نشست خبری خود در استان البرز ضمن تشکر از زحمات ملی پوشان فوتبال، اظهار داشت: ملی پوشان فوتبال اردوهای فشرده ای را پشت سر گذاشته اند و در این مدت به دور از خانواده خود بوده اند. اینها بیش از خستگی جسمی، خستگی عاطفی دارند اما همه مسائل را تحمل می کنند تا با هدفشان که احتزاز پرچم مقدس کشورمان است برسند.



وی با بیان این که یکی از نشان های توسعه یافتگی کشورها میزان توجه به امور معلولین در آن کشورها است، افزود: کشورهایی که در ابعاد همگانی و قهرمانی ورزش معلولین پیشرفت داشته باشند را کشورهایی توسعه یافته می نامند که پرچم کشورمان بارها و بارها توسط همین جانبازان و معلولین عزیز به احتزاز درآمده است..

دکتر نظم ده به ایجاد پیشرفت در ورزش قهرمانی ناشنوایان تاکید کرد و گفت: 52 سال است که عضویت کنفدراسیون جهانی را داریم. بر اساس کنفدراسیون جهانی باید 25 رشته(19 رشته تابستانی و 6 رشته زمستانی) را فعال کنیم در حالی که تا سال گذشته تنها 4-5 رشته فعال داشتیم. در المپیک دو دوره قبل رتبه 11 را داشتیم و با همان کیفیت مدال در المپیک قبلی در مکان 17 قرار گرفتیم. این نشان می دهد که ورزش ناشنوایان در جهان در حال پیشرفت است و اگر بخواهیم تنها به همین 4-5 رشته اکتفا کنیم قطعا رتبه ما در المپیک بعدی پائین تر خواهد بود. به همین خاطر در یکسال اخیر و از زمان حضور در فدراسیون تلاش کردیم تا رشته های مختلف را فعال کنیم که تا به حال موفق به فعال کردن 17 رشته شده ایم. خواهران ناشنوا تا به حال حتی یک اعزام برون مرزی هم نداشته اند اما امسال برای اولین بار در خرداد ماه تیم های والیبال و تنیس روی میز بانوان را به ارمنستان اعزام می کنیم.

وی همچنین گفت:هدف گذاری  ما رسیدن به رتبه زیر 5 المپیک است.این مسئله کار سختی است که به برنامه ریزی و تلاش بسیار احتیاج دارد اما با بررسی هایی که کرده ایم دور از دسترس نیست. چرا وقتی می توانیم در تکواندو بانوان یا جودو آقایان مدال بگیریم چرا نباید این رشته ها را فعال کنیم. برنامه چهار ساله ما این است که فدراسیون را از درجه 3 به درجه 2 و سپس به درجه یک تبدیل کنیم.

۲۷ فروردین ۱۳۹۰ ۱۲:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.