شروع خوب تیم ملی وزنه برداری ایران با سه مدال نقره مجید عسگری

مدال نقره مجید عسگری با ارزش ترین مدال سبک وزن وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان اسیا در سال ها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛تیم ملی وزنه برداری کشورمان با سه نقره ای که مجید عسگری به گردن آویخت شروع خوبی را در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فدراسیون وزنه برداری، مسابقات دسته 56 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا لحظاتی پیش به پایان رسید و مجید عسگری نماینده کشورمان با 3 نشان نقره به کار خود پایان داد.

عسگری که در حرکت یک ضرب وزنه 115 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرده بود در حرکت دو ضرب ابتدا وزنه 140 کیلوگرم را بالای سر برد اما در دو حرکت بعدی خود نتوانست وزنه های 148 و 150 کیلوگرم را مهار کند تا با مجموع 255 کیلوگرم مدال نقره حرکت یک ضرب، دو ضرب و مجموع را از آن خود کند.

ووجینگ بیائو از چین با بالای سر بردن وزنه های 130 کیلوگرم در یکضرب و 158 کیلوگرم در دوضرب، با مجموع 288 کیلوگرم مدال طلای حرکت یک ضرب، دو ضرب و مجموع را به سینه زد.

ماکاروف ازبکستانی هم که در حرکت یک ضرب با رکورد 114 کیلوگر سوم شده بود، در دوضرب وزنه 140 کیلوگرم را بالای سر برد اما از آنجایی که 100 گرم از مجید عسگری نماینده کشورمان سنگین تر بود در جایگاه سوم حرکت دوضرب قرار گرفت تا با مجموع 254 کیلوگرم سه نشان برنز یک ضرب، دوضرب و مجموع را در کارنامه ثبت کند.

مدال نقره مجید عسگری با ارزش ترین مدال سبک وزن وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان اسیا در سال ها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود. پیش از این سید مهدی پانزوان در بازیهای آسیایی بانکوک تایلند در سال 1988، مدال برنز دسته 56 کیلوگرم را به دست آورده بود و مجید عسگری پس از 13 سال توانست وزنه برداری ایران را دوباره در سبک وزن اسیایی صاحب مدال کند. چهره درخشان وزنه برداری ایران در سبک وزن هم محمد نصیری است که آخرین بار در سال 1977 و در رقابتهای قهرمانی آسیا در بغداد، مدال طلای دسته 56 کیلوگرم را برای ایران به ارمغان آورد.
۲۴ فروردین ۱۳۹۰ ۱۵:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.