برگزاری کلاس آشنایی و مبارزه با دوپینگ برای ملی پوشان ووشو

برگزاری  کلاس آشنایی و مبارزه با دوپینگ برای ملی پوشان ووشو
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو گفت: با توجه به اینکه از اردیبهشت ماه سالجاری اردوهای تیم ملی و رقابتهای انتخابی جوانان و بزرگسالان کشورمان جهت حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را در پیش رو داریم در نظر داریم کلاس آشنایی و مبارزه با دوپینگ را برای ملی پوشان برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، دکتر "امیر عباس لشگری" با اشاره به حساسیت این موضوع در بحث پاک بودن ووشوکاران برای حضور در اردوهای تیم ملی اظهار داشت: گام اول کمیته پزشکی و ضد دوپینگ در فدراسیون ووشو بحث آموزش و شناخت مواد نیروزا و ممنوعه است و با این شرایط در نظر داریم 2 و 4 اردیبهشت ماه به ترتیب کلاس آشنایی و مبارزه با دوپینگ را برای ملی پوشان مردان و زنان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های ضد دوپینگ برای اعضای تیم ملی که در اردوها حضور دارند آگاهی و شناخت آنها را برای ادامه تمرینات بالا می برد و با این شرایط برگزاری این کلاس ها قطعا به شناخت آنها کمک خواهد رفت.

رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون ووشو تصریح کرد: تمام تدابیر لازم برای آموزش ووشوکاران در راستای آموزش مواد ممنوعه و ضد دوپینگ قبل از حضور در مسابقات استانی و قهرمانی کشور اندیشیده شده و با این شرایط با ابلاغ به روسای هیات های استانها قبل از برگزاری رقابتهای استانی آموزش مواد ممنوعه را ارائه کرده ایم تا برای مسابقات قهرمانی کشور این مهم هم آموزش های لازم داده شود.

دکتر لشگری با اشاره به اینکه مسئولیت مثبت بودن تست دوپینگ طبق قانون اول بر عهده شخص خاطی خواهد بود، تاکید کرد: به تمامی هیات ووشو های استانها بخش نامه کرده ایم که در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور با همکاری هیات پزشکی استان مبادرت به نمونه گیری تست دوپینگ کنند تا در زمان برگزاری اردوها همه ووشوکاران پاک باشند.

وی افزود: آموزش شناخت مواد نیروزا و دوپینگ مقدم بر آزمایش است و با این شرایط برنامه های زیادی را برای شناخت این داروها به ورزشکاران را در برنامه های سال 90 در دستور کار قرار داده ایم و برنامه های گسترده ای را برای نمونه گیری استانها از ورزشکاران خود در حاشیه برگزاری رقابتهای استانی و قهرمانی کشور در نظر گرفته ایم.

رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون ووشو در ادامه در خصوص برنامه های این کمیته در سالی که گذشت اظهار داشت: این کمیته برنامه های آموزشی خود را در خصوص  آسیب های ورزش در قالب کمیته آموزش در استانها برای مربیان برگزار کرد، ضمن اینکه آشنایی با تغذیه را نیز برای آنها برگزار کردیم که در همین راستا آشنایی و آموزش مربی و ورزشکار کمک های زیادی را در مبارزه با مواد نیروزا با ما داشته است.

وی در خاتمه تاکید کرد: فدراسیون ووشو در طول برگزاری رقابتهای داخلی و در حاشیه اردوهای تیم ملی نمونه گیری های را از ووشوکاران به عمل آورده و خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص  بحث دوپینگی بودن آنها وجود نداشته است.

۲۲ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.