کوروش باقری: سلیمی در مسابقات قهرمانی آسیا با تمام قدرت وزنه می زند

کوروش باقری سرمربی تیم های ملی وزنه برداری گفت: من معتقدم کسی که می آید و بیشتر از رکورد یک ضرب جهان را بالای سر می برد باید در مسابقات بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شود تا بهتر بتواند توانایی هایش را به رخ رقیبانش آسیایی و جهانی اش بکشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کوروش باقری با مطلوب ارزیابی کردن شرایط تیم ملی وزنه برداری در آستانه مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا گفت: «هر چند 2-3 وزنه بردار در تعطیلات 5 روزه سال جدید آنطور که باید و شاید تمرین نکردند اما بقیه نفرات در شرایط مطلوبی به سر می برند و این موضوع من را امیدوار کرده که در چین بتوانیم به حداقل 4 مدال خوش رنگ دست پیدا کنیم.»

سرمربی تیم های ملی همچنین با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته در تیم وزنه برداری بزرگسالان گفت: «از بین 10 نفری که هم اکنون در اردوی تیم ملی بزرگسالان هستند مجید عسگری، کیانوش رستمی، یاسین باقری، کیا قدمی و بهادر مولایی هنوز جوان هستند و این نقطه امیدوار کننده ای است که نیمی از تیم فعلی بزرگسالان ایران را نفرات جوان تشکیل می دهند.»

وی افزود: «از هم اکنون تا زمان المپیک بعدی 5 سال زمان باقی است این وزنه برداران تا آن زمان به سنین زیر 25 سال خواهند رسید. مطمئنا اگر زمان بیشتری را صرف آماده سازی این تیم شود آینده وزنه برداری  ایران از هم اکنون تا المپیک 2016 ریودوژانیرو تضمین شده خواهد بود. البته برای رسیدن به موفقیت در آینده فقط سن و سال کم وزنه برداران ملاک نیست. باید حس برتری جویی، جاه طلبی و سیری ناپذیری را در تک تک این نفرات افزایش داد و این وظیفه ای است که هم اکنون برای من در اولویت قرار دارد.»

باقری درباره شرایط بهداد سلیمی برای جابه جا کردن رکورد دنیا در مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین نیز خاطرنشان کرد: « زدن رکورد دنیا تاوان های سنگینی دارد که برای بهداد سلیمی آسیب دیدگی از ناحیه کتف و مچ از جمله این تاوان ها بود. او پس از آنکه در مسابقات قهرمانی کشور در رشت به رکوردهای یک ضرب و دوضرب حسین رضازاده حمله کرد دچار آسیب دیدگی شد و با گذشت یک ماه از آن مسابقات، الان یک هفته ای است که دوباره به شرایط مطلوب بدنی برای تمرین کرده نزدیک شده است.»

وی در عین حال افزود: «با این حال بهداد باید در چین با تمام قدرت ظاهر شود و باز هم رکوردشکنی کند. من معتقدم کسی که می آید و بیشتر از رکورد یک ضرب جهان را بالای سر می برد باید در مسابقات بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شود تا بهتر بتواند توانایی هایش را به رخ رقیبانش آسیایی و جهانی اش بکشد.»

کوروش باقری در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا در مورد انتخاب یک دستیار در تیم ملی به جمع بندی رسیده است یا خیر گفت: «فعلا برنامه این است که در هر مرحله از اردوی تیم های ملی از 2 یا 3 مربی فعال شهرستان ها دعوت شود تا به اردو بیایند تا در کنار من تمرینات نفرات ملی پوش را زیر نظر داشته باشند. اما برای معرفی دستیار ثابت هنوز به جمع بندی نرسیده ام. مطمئن باشید اگر ببینم شخص خاصی در خانواده وزنه برداری هست که خدماتش بیشتر از زحماتش می باشد حتما از او به عنوان دستیار خودم در اردوی تیم ملی استفاده خواهم کرد.»
۱۶ فروردین ۱۳۹۰ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.