منفی بودن 18 نمونه دوپینگ بهداد سلیمی در 6 سال اخیر

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ دلیل اعطای جایزه بهترین وزنه بردار سال 2010 جهان در کنفرانس جهانی دوپینگ به بهداد سلیمی را منفی بودن 18 نمونه دوپینگ این وزنه بردار شایسته در 6 سال اخیر عنوان کرد.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در حاشیه کنفرانس جهانی دوپینگ که با میزبانی فدراسیون جهانی وزنه برداری و در استانبول ترکیه برگزار شد ، جایزه بهترین وزنه بردار سال 2010 دنیا از سوی "تاماش آیان"، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری و مسئولان وادا به بهداد سلیمی ، قویترین مرد جهان ،اهدا شد.

در این کنفرانس که با شرکت بیش از 150 کشور عضو فدراسیون جهانی وزنه برداری ،مسئولان بلند پایه وادا و رئیس آزمایشگاه تخصصی کلن برگزار شد، دکتر لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستادملی مبارزه با دوپینگ ایران نیز حضور داشت.

دکتر پورکاظمی درباره این کنفرانس، اظهار داشت: این افتخار در شرایطی برای بهداد سلیمی وزنه برداری شایسته کشورمان رقم خورد که وی علاوه بر اینکه به لحاظ قهرمانی سرآمد وزنه برداران جهان شناخته شد که مهمتر از آن پاک بودن او مورد توجه قرار گرفت و از این نظر می تواند الگویی برای وزنه برداران سراسر دنیا محسوب شود.

وی در تشریح دلیل اعطای هدیه بهترین وزنه بردار جهان در کنفرانس جهانی دوپینگ، خاطر نشان کرد: آنچه ارزش افتخار آفرینی های بهداد سلیمی را دو چندان می کند پاک بودن اوست، به هر حال چون طی 6 سال اخیر بهداد سلیمی در مجموع 18 بار از سوی وادا و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران( نادو) مورد تست دوپنگ قرار گرفته و در هر 18 مورد نمونه های او منفی بوده است ، با تشخیص مسولان فدراسیون جهانی وزنه برداری و آژانس جهانی ضد دوپینگ(وادا) ، این کنفرانس به عنوان مناسبت ترین جا برای تقدیر از سلیمی انتخاب شده بود.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، افزود: در این کنفرانس علاوه بر این از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری، فدراسیون وزنه برداری کشورمان به واسطه فعالیت چشمگیر خود در یک سال اخیر در حوزه قهرمانی ، مبارزه با دوپینگ و همچنین فعالیت های آموزشی مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به سایر برنامه های این کنفرانس یادآور شد: آخرین قوانین مبارزه با دوپینگ، لیست جدید ترین مواد ممنوعه و مکمل ها غذایی از دیگر مواردی بود که در این کنفرانس به تفسیل به آن پرداخته شد.
۱۰ فروردین ۱۳۹۰ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.