رئیس فدراسیون اسکی :در سال 90 به دنبال سهمیه برای حضور در المپیک جوانان2012 و المپیک سوچی 2014 خواهیم بود


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛عیسی ساوه شمشکی در این خصوص گفت :همکاران عزیز، جامعه ورزش اسکی ایران و جامعه ایران اسلامی با لطف و عنایت خداوند رحمان و رحیم، در سایه هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری، حمایت های همه جانبه رییس جمهور محبوب و مردمی و سازمان تربیت بدنی و کوشش تک تک دلسوزان دین و میهن، سالی پر افتخار؛ سرشار از پیروزی، موفقیت و سربلندی را پشت سرگذاشته قدم در سال نو می نهیم.

در سالی که گذشت تلاش مضاعف و کار مضاعف مسئولان و جوانان ورزش، قهرمانی ها و پیروزی های بزرگی را برای ایران اسلامی رقم زد که اوج قله این افتخارات، خلق حماسه غرورآفرین و تاریخی گوانگژو در بازی های آسیایی 2010 ودر بازی های آسیائی زمستانی قزاقستان با کسب 3 مدال و جایگاه ششم جدول بازیها برای اولین بار در تاریخ ورزش اسکی ایران  بود.

این پیروزی نتیجه برنامه ریزی و دقت نظر مسوولان و غیرت، تعصب، از خود گذشتگی و ایثار قهرمانان، مربیان و دست اندر کاران پر کار اما بی ادعای کشور عزیزمان بود.

سال 89 یکی از پرکار ترین سالهای فدراسیون اسکی بود که در آن برای اولین بار جوانان برومند کشورمان مدالهای مسابقات اسکی چمن قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا برف را کسب نمودند . یک مدال نقره و 2 برنز دستاورد بازیهای آسیائی زمستانی آلماتی قزاقستان بود که برای اولین بار در تاریخ ورزش کشورمان رقم خورد و حضور در رویداد های مهم از جمله مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی جهان در آلمان و اسکی صحرانوردی در نروژ در کارنامه کاری فدراسیون اسکی است . در توسعه زیر ساختها با شتاب فراوانی در استانها کار احداث پیستهای جدید در دستور کار است و در بخش ورزش قهرمانی 23 باشگاه با علاقه به یاری  این فدراسیون آمده اند .

اما سال 1390، سالی است که باید ره توشه خود را برای حضور در آوردگاهی بزرگ چون بازی های المپیک ببندیم.

در سال 90 برای اولین بار در اولین المپیک زمستانی جوانان شرکت خواهیم کرد که آوردگاه بسیار مهمی خواهد بود برای پشتوانه سازی اسکی در آینده ،  همچنین میزبانی مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا جوانان نیز از مهمترین برنا مه های این فدراسیون است که در راستای آن مسابقات لیگ در 4 رشته چمن ، صحرانوردی ، اسنوبرد و الپاین با جدیدت  بیشتری دنبال و پیپکیری خواهد شد .

و در نهایت بالاترین هدف فدراسیون حضوری موفق در بازیهای المپیک 2014 سوچی روسیه خواهد بود که با یک برنامه ریزی هدفمند ذر پی آن هستیم که با 6 سهمیه برای اولین بار در تاریخ حضور ایران  در المپیک ها در این دوره از بازیهای حضوری شایسته و کیفی داشته باشیم . همچنین در راستای پیام نوروزی مقام معظم رهبری با نام جهاد اقتصادی در نظر داریم تا با ورود بخش خصوصی و سرمایه گزاری در این ورزش در اجرای اصل 44 و در حرکتی جهادگونه و جهشی در عرصه اقتصادی"، زمینه ساز تحقق واقعی دهه پیشرفت و عدالت را فراهم نمائیم .

۶ فروردین ۱۳۹۰ ۱۱:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.