لازلو، سرمربی تیم ملی تفنگ: تیم ملی ایران در حال حاضر یک تیم جهانی است

لازلو، سرمربی تیم ملی تفنگ: تیم ملی ایران در حال حاضر یک تیم جهانی است
سید مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی امروز به سیدنی، محل برگزاری مسابقات جهانی رسید و در پایان مسابقات روز چهارم با مربیان، کادر فنی و اعضای تیم ملی به گفتگو نشست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون تیراندازی در این نشست به طرح و بررسی موفقیت‌های بدست آمده و مشکلات پیش‌روی ورزش تیراندازی پرداخت.
 در ابتدا سرپرست تیم گزارشی از وضعیت تیم ملی در خصوص نحوه اعزام، سختی‌های سفر و  مسابقات انجام شده ارائه داد.

وی با شاره به اینکه رقابت‌های سیدنی بزرگترین جام‌جهانی است که در استرالیا برگزار شده گفت: 750 تیرانداز از 68 کشور جهان در این مسابقات حضور دارند. تیم ملی ایران نیز با 13 تیرانداز در 9 رشته به این ‌رقابت‌ها‌ اعزام شده است که تا کنون 5 مسابقه را پشت سر گذاشته‌اند.

همچنین سرپرست تیم به بحث مشکل توقیف سلاح‌ها در امارات اشاره کرد و گفت: تیراندازان تیم ملی سلاح‌های شخصی خودشان را در اختیار نداشتند اما توانستند حتی با سلاح قرضی توانمندیهای خود را نشان دادند.

در ادامه لازلو سوچک سرمربی مجاری تیم ملی تفنگ گفت: پس از اینکه متوجه شدیم کشور امارات سلاح‌های تیم ملی را توقیف کرده، این موضوع ما را در موقعیت سختی قرار داد که باید تصمیصم می‌گرفتیم که در مسابقات شرکت کنیم یا از شرکت در مسابقات انصراف دهیم.

لازلو ادامه داد: در نهایت تصمیم گرفتیم در مسابقات شرکت کنیم و از برگزار کنندگان خواستیم تا سلاح‌هایی را به صورت قرضی در اختیار ما قرار دهند. ولی متاسفانه این سلاح ها هرگز در حد استاندارد و سطح تیراندازان تیم ملی نبود.

لازلو گفت: در محل برگزاری مسابقات سلاح‌های اجاره‌ای وجود ندارد و لذا مجبور شدیم از جاهای مختلف سلاح‌های متفاوتی را قرض کنیم و در نتیجه سلاح‌هایی که در اختیار تیراندازان قرار گرفت اصلاً مناسب نبود.

لازلو در ادامه تصریح کرد: با توجه به کیفیت نا مناسب سلاح ها، تنها یکی دو نفر از تیراندازان توانستند با سلاح‌های خودشان تطبیق پیدا کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم برخی تیراندازان را از خط تیراندازی خارج کنیم تا از لحاظ روحی و روانی آمادگی خود را برای مسابقات آینده حفظ کنند.
لازلو گفت: در نهایت به دلیل اینکه امکانات این سفر با مشکلات فراوانی محیا شده و سفر بسیار گرانی است و همچنین به دلیل شانس بسیار بالایی که تیراندازان تیم ملی برای موفقیت داشتند تصمیم گرفتیم در این مسابقات حتی با سلاح های پراکنده‌ای که از جاهای مختلف قرض کردیم شرکت کنیم.

لازلو تاکید کرد: تیم ملی ایران در حال حاضر یک تیم جهانی است. وی ادامه داد: کارنامه مدال‌آوری‌ها و کسب سهمیه المپیک سال 89 و مدال الهه احمدی در سیدنی گواهی بر آن است که تیم ملی ایران در رده بالایی از تیراندازان جهانی قرار دارد.

لازلو گفت: نتیجه الهه احمدی را باید معجزه بنامیم زیرا هیچ کس باور نمی‌کرد ما بتوانیم با سلاح قرضی مدال بگیریم.
لازلو همچنین گفت: تیراندازان ایران اگر چه از لحاظ روانی در شرایط سختی به سر می‌برند اما وضعیت به وجود آمده در سیدنی به آنها آموخت که چگونه خود را با شرایط سخت تطبیق دهند و این نیز تجربه‌ای بزرگ برای تیراندازان تیم ملی ایران است.

همچنین چابا سرمربی تیم ملی تپانچه گزارشی از وضعیت تیم تپانچه ارائه داد.

۶ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.