سال طلایی تکواندو با کسب 248 مدال

فدراسیون تکواندو در سال 89 نیز همانند سالهای گذشته سالی پربار و پرافتخار را سپری کرده و توانسته به موفقیت های بزرگی در میادین بین المللی و جهانی دست یابد .



 قهرمانی در جام جهانی ارومچی چین ، نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ،‌ بازیهای آسیایی گوانگژو چین ، رقابتهای غرب آسیا ، پومسه قهرمانی آسیا ،‌ دانشجویان آسیا و المپیک هنرهای رزمی ونیز نایب قهرمانی تیم دانشجویان در رقابتهای المپیک دانشجویان جهان از مهمترین افتخارات این فدراسیون است که موجب صعود تکواندوکاران ایران به رده های بالای جدول رنکینگ فدراسیون جهانی گردیده که هم اکنون 5 تکواندوکار کشورمان در رده نخست این جدول جای دارند .

کسب 9 عنوان قهرمانی و 4 عنوان نایب قهرمانی در تورنمنت های مختلف بین المللی را هم باید به ویترین افتخارات تکواندو در این سال افزود .

علاوه بر آن می توان به افتتاح نخستین مرکز جهانی در تهران با حضور دکتر سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی و دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی ، برگزاری سمینار بین المللی تکواندو با حضور 170 داور داخلی و خارجی و ابقای سید محمد پولادگر به مدت 4 سال دیگر به سمت رئیس اتحادیه غرب آسیا نیز اشاره نمود .

همچنین باید از برگزاری موفق بیست و دومین و بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی جام فجر و میزبانی سومین دوره جام باشگاههای آسیا در تبریز که با قهرمانی تیم های ایرانی همراه بود نیز یاد کرد .

از کارنامه درخشان بانوان در این سال نمی توان چشم پوشی کرد که هم پای مردان در عرصه های مختلف ملی و بین المللی حضور یافته و 49 مدال را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده اند . کسب یک مدال نقره و 2 برنز ازمسابقات قهرمانی آسیا ، 4 مدال طلا در مسابقات پومسه قهرمانی آسیا ، کسب یک مدال طلا (که نخستین مدال طلای تیمی بانوان در تاریخ پومسه بانوان به شمار رفت ) ، 2 نقره و یک برنز در مسابقات پومسه قهرمانی جهان و نیز 2 نقره و 3 برنز در بازیهای آسیایی گوانگژو از مهمترین افتخارات بانوان در سال 89 بوده است .

برگزاری 10 لیگ دررده های سنی مختلف (نونهالان ،‌نوجوانان ،‌دسته یک و پومسه) در بخش بانوان و (نونهالان ، دسته یک و برتر نوجوانان ،‌نقش جهان ، برتر و پومسه) در بخش مردان که در کسب این موفقیت و رشد قابل توجه تکواندو تاثیر بسزایی بر این ورزش پر مدال و افتخار آفرین داشته و قهرمانان بسیاری را به تیم ملی معرفی نموده است .

تکواندو در سال آینده نیز مسابقات قهرمانی جهان را در اردیبشهت ماه ، مسابقات جهانی باکو آذربایجان ( انتخابی المپیک 2012 لندن ) ، مسابقات جهانی پومسه در روسیه ، نوجوانان غرب آسیا ، نوجوانان آسیا ،‌مسابقات آسیایی تایلند (انتخابی المپیک 2012 لندن) پیش رو دارد که برای تیم های ملی کشورمان آرزوی موفقیت و پیروزی را داریم . 
۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ۱۴:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.