نایب قهرمانی تیم ملی کاتا جودو در مسابقات آسیایی تایلند

نایب قهرمانی تیم ملی کاتا جودو در مسابقات آسیایی تایلند
تیم کاتا جودوی ایران به عنوان نایب قهرمانی اولین دوره رقابتهای آسیایی دست یافت.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ صبح دیروز اولین دوره رقابت های کاتا جودوی قهرمانی آسیا با حضور 11 کشور در بانکوک پایتخت تایلند آغاز شد.

در این رقابت ها که ایران در قالب دو تیم شرکت کرده بود، تیم الف ایران با کسب 3 مدال نقره و یک برتر عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرد و تیم ب ایران با 2 مدال نقره بر سکوی سومی ایستاد.

تیم ملی ژاپن که قدرت اول جهان در این رشته محسوب می شود با پنج مدال طلا بر سکوی قهرمانی ایستاد. تیم کاتای ایران که سال گذشته در مسابقات جهانی نیز به دو مدال برنز دست یافت با موفقیت در نخستین دوره رقابت های قهرمانی آسیا توانایی های خود را نشان داد.

در این دوره از رقابتها در فرم کاتامه نوکاتا، تیم مجتبی باجلان و سید رضا روحانی در دیدار نهایی با شکست برابر ژاپن به مدال نقره دست یافت.

در این فرم تیم تایلند سوم شد. درفرم کودوکان گوشین جوتسو، تیم 2 نفره محمد حسن نجفی و علیرضا کریمی ناصر با غلبه بر تمامی حریفان خود به دیدار نهایی راه یافت اما با قبول شکست برابر ژاپن به نشان نقره رسید. در این فرم ژاپن اول شد و تیم سوریه مدال برنز را کسب کرد.

در فرم کیمه نوکاتا، تیم سید حسین محمودی و حسن روشنایی به مدال نقره رسید و تیم امیر والی و جعفر علی قادری به مدال برنز قناعت کرد. در این بخش نیز ژاپن عنوان نخست را به دست آورد.

در فرم ناگه نو کاتا، تیم فتح اله فریدی وثوق و حمیدرضا کریمی با غلبه بر تمامی حریفان خود به عنوان سر گروه راهی دیدار نهایی شدند. ملی پوشان کشورمان در دیدار نهایی برای ژاپن مغلوب شده و به مدال نقره دست یافتند. در این فرم تیم ملی لائوس به عنوان سومی و مدال برنز رسید.
محمدعلی نودهی و امیر فرزانه حصاری دیگر تیم ایران در این فرم را تشکیل می دادند که با شکست در مرحله مقدماتی از دور مسابقات کنار رفتند.

در فرم جونو کاتا، تیم محمد حسن سالاری و محمدرضا صحرایی در دیدار نهایی مغلوب ژاپن شد و به نشان نقره رسید. در این فرم پس از تیم های ژاپن و ایران تیم ملی ویتنام به نشان برنز رسید.

با این اوصاف و در پایان مسابقات تیم ملی ژاپن با پنج نشان طلا عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم الف کشورمان با 3 مدال نقره و یک برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم ب ایران با 2 مدال نقره سوم شد.
همچنین علی داورزنی، محمد رضا اخگر و زهرا پورامین 3 داور اعزامی با موفقیت در آزمون های این مسابقات به درجه بین المللی کاتا دست یافتند.
۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ۱۳:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.