در پی حادثه زلزله در ژاپن؛تشکیل کمیته اضطرای از سوی شورای المپیک آسیا برای کمک کمیته المپیک ژاپن

در پی حادثه زلزله در ژاپن؛تشکیل کمیته اضطرای از سوی شورای المپیک آسیا برای کمک کمیته المپیک ژاپن
رئیس شورای المپیک آسیا شیخ احمد آل فهد آل صباح مراتب تسلیت خود را بابت قربانیان تسونومی خانمان براندازی که به دنبال زلزله ای با شدت 8.9 ریشتر بر شهر سندای در شمال شرقی ژاپن سایه افکنده اعلام داشت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رئیس شورای المپیک آسیا در این زمینه اعلام کرد؛ مذاکراتی  را با سازمان های بین المللی ورزشی نیز در خصوص جذب کمک های اضطراری بشردوستانه   به ژاپن ، جهت بهبودی این کشور از این شرایط ویرانگر نیز داشته است. وی اظهار داشت : من بسیار از خبر زلزله و تسونومی ویرانگری که در کشور ژاپن اتفاق افتاده است، متاسفم و مایلم مراتب تسلیت  خود را برای همه کسانی که زندگی خود را از دست دادند، ابراز نمایم. اینجانب مذاکراتی با کلیه سازمانهای بین المللی ورزشی  نیز در خصوص جذب کمک های اضطراری بشردوستانه   به ژاپن ، جهت بهبودی هرچه سریع تر این کشور از این شرایط ویرانگر نیز داشته است.
کمیته المپیک ژاپن همچنین نقش مهمی در جهت توسعه ورزش و نیز جنبش المپیک آسیا، داشته است. به عنوان رئیس شورای المپیک آسیا به شما اطمینان می بخشم که خانواده المپیک آسیا همگی در کنار کمیته المپیک ژاپن تا فائق آمدن بر این شرایط دشوار باقی خواهد ماند.

شیخ احمد در پاسخ فوری برای رهایی از این فاجعه، کمیته اضطراری متشکل از سه نفر را جهت کمک و هماهنگی با کمیته المپیک ژاپن تشکیل داد.

جناب پرنس فیسال ابن آل حسین، رئیس صلح کمیته ورزش نیز جهت عهده داری ریاست این کمیته فرعی تعیین شدند. از دیگر اعضا این کمیته سه نفره ، رئیس کمیته مالی شورای المپیک آسیا دکتر فنگ چو شانگ ( تایپه چین) و رئیس کمیته روابط بین الملل خانم ریتا سوبو از اندونزی می باشند.

شورای المپیک آسیا طی سالهای اخیر، اعضا کمیته ملی المپیک  خود را بطور موثری دررهایی از بلایای طبیعی یاری می نماید و همچنین شورای المپیک آسیا از کشورهایی که خسارات زیادی دیده اند مثل تسونومی و زلزله اقیانوس هند در سال 2004 حمایت های مالی نیز بعمل می آورد تا امکانات ورزشی خود را بازسازی نمایند.
۲۱ اسفند ۱۳۸۹ ۱۵:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.