آشتیانی: دوومیدانی ایران باید در آسیا حرف اول را بزند

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به شرایط فعلی این ورزش در کشورمان گفت: دوومیدانی در ایران از رشته هایی محسوب می شود که از پتانسیل بالایی برای قهرمانی برخوردار است و به اعتقاد من ملی پوشان دو و میدانی ایران باید در سطح آسیا حرف اول و آخر را بزنند.

به  گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت خبری سازمان تربیت بدنی آشتیانی ، اظهار داشت: در مدتی که در فدراسیون دو و میدانی مشغول به فعالیت هستم، توجه به مربیان داخلی و جوان را در اولویت اصلی کار خود قرار داده و رشته هایی را که تاکنون به دلایلی مورد غفلت واقع شده بودند احیا کردیم.

وی تصریح کرد: دو و میدانی تنها معطوف به چند رشته نیست و به همین خاطر بود که نگاه ویژه ای به رشته های دو و میدانی نیمه استقامت، سرعت و چند رشته دیگر داشته ایم که مطمئنا در دراز مدت می توانند در مسابقات بین المللی برای کشورمان افتخار آفرین باشند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به اهمیت توسعه همگانی این رشته اضافه کرد: برای توسعه ورزش دو و میدانی و همگانی کردن این رشته توافقاتی با شهرداری ها صورت گرفته است تا ضمن جذب جوانان به این رشته ورزشی در زمینه استعدادیابی نیز فعال باشیم.

وی از ایجاد پژوهشکده دو و میدانی غرب آسیا خبر داد و خاطرنشان کرد: پژوهشکده دو و میدانی غرب آسیا در مجموعه آفتاب انقلاب در شرق تهران احداث خواهد شد که این پروژه ایران را به عنوان یک قطب در دو و میدانی آسیا معرفی خواهد کرد.

آشتیانی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف برای سال 90 افزود: مسابقات قهرمانی کشور از مهمترین رویدادهای داخلی برای هر رشته ای محسوب می شود چرا که به با برگزاری این مسابقات علاوه بر اینکه عملکرد دو و میدانی را در کشورمان توسعه و پیشرفت خواهیم داد، در شناسایی نفرات مستعد و افزایش ظرفیت ها نیز گام های موثری خواهیم برداشت. یه همین خاطر در سال 90 در تمامی رده های سنی و اکثر رشته های دو و میدانی مسابقات قهرمانی کشور برگزار خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت احسان حدادی اذعان داشت: حدادی پس از منتفی شدن اردوی آفریقا خود را برای حضور در اردوی کیش آماده می کند و تمامی امکانات نیز برای او در این جزیره فراهم خواهد شد. در حال حاضر مربی او با توجه به بیماری که دچارش شده است برای درمان در خارج از کشور بوده و یک ماه دیگر به ایران سفر می کند.

آشتیانی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر فدراسیون دو و میدانی با هیچ مشکل مالی مواجه نیست و از تمام امکانات برای بهبود کیفیت کار ملی پوشان خود استفاده خواهد کرد تا در میادین بین المللی برای کشورمان پر افتخار باشند ضمن اینکه معتقدم ایران باید در این رشته ورزشی در آسیا حرف اول و آخر را بزند.


۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.