بهداد سلیمی رکورد رضازاده را شکست

سلیمی قویترین مرد جهان در رقابتهای وزنه برداری جام نامجو، در دومین حرکت یکضرب رکورد 214 کیلوگرم را به ثبت رساند که حدنصابی جدید در دسته فوق سنگین دنیا محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  بهداد سلیمی قویترین مرد جهان در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی کشور، جام نامجو، در دومین حرکت یکضرب رکورد 214 کیلوگرم را به ثبت رساند که حدنصابی جدید در دسته فوق سنگین دنیا محسوب می شود. او در حرکت اول نیز وزنه 208 کیلوگرم را بالای سر برده بود. سلیمی برای سومین بار حاضر به بلند کردن وزنه سنگین تری در حرکت یکضرب نشد.

رکورد جهان در حرکت یکضرب با 213 کیلوگرم پیش از این در اختیار حسین رضا زاده بود که در سال 2003 و در رقابتهای قهرمانی آسیا به ثبت رسید.

سلیمی در حرکت دو ضرب نیز پس از آنکه وزنه 245 کیلوگرم را بالای سر برد دو بار پیاپی در مهار وزنه 260 کیلوگرم ناکام ماند. او در صورتی که می‌توانست این وزنه را بالای سر ببرد حد نصاب جدیدی در حرکت مجموع جهان با رکورد 474 کیلوگرم به ثبت می‌رساند.رکورد مجموع دسته فوق سنگین جهان نیز با 472 کیلوگرم در المپیک 2000 سیدنی به ثبت رسید و در اختیار حسین رضازاده است.

بهداد سلیمی در مجموع با رکورد مجموع 459 کیلوگرم قهرمان ایران شد.گفتنی است با توجه به اینکه سلیمی رکورد جهانی حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین وزنه برداری را در مسابقات داخلی جابجا کرد، این رکورد از سوی فدراسیون جهانی ثبت نخواهد شد و او باید در مسابقات قهرمانی آسیا که فروردین ماه سال آینده در چین برگزار می شود یک بار  دیگر به رکورد رضازاده حمله کند.

۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ۱۴:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.