در مراسم تجلیل از قهرمانان جانباز و معلول بازی‌های پاراآسیایی گوانگژو؛دکتر احمدی‌نژاد: هدف آینده شما کسب رتبه دوم بازی‌های پاراآسیایی کره جنوبی باشد

در مراسم تجلیل از قهرمانان جانباز و معلول بازی‌های پاراآسیایی گوانگژو؛دکتر احمدی‌نژاد: هدف آینده شما کسب رتبه دوم بازی‌های پاراآسیایی کره جنوبی باشد
رییس جمهور کشورمان با تاکید بر توانمندی های بالای ورزشکاران جانباز و معلول ایران اسلامی گفت: انتظار داریم در دور آینده بازی‌های پاراآسیایی ورزشکاران جانباز و معلول ما کسب رتبه دوم این رقابت ها را هدف بگیرند و در این راه پشتیبانی و حمایت لازم از جانب ما و تلاش و همت از ورزشکاران، مربیان و فدراسیون.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان بازی‌های پاراآسیایی گوانگژو اظهار کرد: وقتی که ورزشکاران جانباز و معلول ما توانمندی رسیدن به رتبه چهارم اولین دوره بازیهای پاراآسیایی را دارند پس یقینا این توانمندی را هم برای رسیدن به قله‌های بالاتر در دوره‌های آتی این مسابقات خواهند داشت. بنابراین انتظار ما کسب رتبه دوم بازی‌های پاراآسیایی کره جنوبی است.

وی افزود: البته ما بازی‌های پاراالمپیک 2012 را هم در پیش داریم. با توجه به اینکه در پاراالمپیک پکن کاروان ایران رتبه بیست و دوم را کسب کرده است، هدفگذاری شما باید برای کسب جایگاه زیر پانزدهم مسابقات پاراالمپیک لندن باشد.

رییس جمهور کشورمان در ادامه این مراسم گفت: اعتقاد ما این است که انسان موضوع آفرینش است و همه این آفرینش و مخلوقات برای تعالی انسان خلق شده اند. همه سنت‌های الهی و مخلوقات خداوندی در خدمت انسان هستند و انسان یعنی اندیشه، اراده، عشق، پاکی، محبت، عزت و نگاه به افق‌های بلند آرمانی. پروردگار انسان را را خلق کرد تا تجلی علم خداوند در عالم هستی باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت وجودی انسان و حرکت به سوی کمال در او بی نهایت است. چیزی که قله‌ها را فتح می کند و افتخار می آفریند عبارت از روح، اراده و اندیشه انسان دارد. تک تک انسانها می توانند به قله‌های افتخار برسند، منوط به آنکه اراده و همت و تلاش همراه آن باشد.

دکتر احمدی نژاد در ادامه ورزش را عرصه زیبایی ها خواند و گفت: بی شک در ورزش است که عظمت اراده انسان به زیبایی به نمایش در می آید چراکه ورزش پدیده‌ای متشکل از هنر، اندیشه، خواستن و توانستن است. ورزش در حقیقت از زیباترین پدیده‌های کنونی هستی است که خوشبختانه جوانان ایرانی سهم تاثیرگذاری از این پدیده در جوامع دارند.
وی تصریح کرد: آنچه که به جامعه نشاط و امید می دهد و راه را برای جامعه‌ای سالم و سرزنده باز می‌کند ورزش و پیروزی های ورزشی است که در اوج آن می توان به ورزش پهلوانی و قهرمانی اشاره کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که ملت ایران و جوانان این مرز و بوم و به خصوص ورزشکاران ما با درک درست و صحیح از نقش ورزش وارد میدان می‌شوند و قله های افتخار را همراه با عزت نفس انسانی و پهلوانی کسب می‌کنند. ورزش همه را به حرکت و امید وا می دارد و جامعه از قهرمانی ها و افتخار آفرینی ها ی ورزشکاران به خصوص ورزشکاران جانباز و معلول روحیه و انگیزه می‌گیرد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران ایران در بازیهای پاراآسیایی تصریح کرد: زمانی که در بازی‌های پاراآسیایی گوانگژو ورزشکاران قهرمان می شدند و به واسطه این قهرمانی پرچم پر افتخار کشورمان به اهتزاز در آمد و اشک شوق افتخارآفرینان ایران اسلامی را می دیدیم بی اختیار اشک از دیدگان ما هم سرازیر می شد . از این بابت من به شما عزیزان تبریک می گویم که موجبات این افتخارآفرینی ها را فراهم کردید و به جامعه و مردم روحیه مضاعفی ارزانی داشتید.
دکتر محمود احمدی نژاد همچنین در تایید توانمندی های جوانان ایرانی گفت: اگر ملت و یا جوانان ما توانمندی بالایی دارند و به طور مثال می توانند در عرصه علم و فناوری موشکی با برد 2000 کیلومتر را بسازند پس حتی می توانند موشکی با برد 4000 کیلومتر را هم بسازند. همین قضیه در ورزش هم صادق است. بنابراین ما اگر سکوی دوم بازیهای 4 سال آینده را هدف می‌گیریم، برگرفته از توانمندی بالای ورزشکاران جانباز و معلول است.


این مراسم صبح امروز با حضور دکتر سعید لو رئیس سازمان تربیت بدنی،مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک،زریبافان رئیس بنیاد شهید،دکنر سجادی معاون سازمان تربیتد بدنی و جمعی از روسای فدراسیونها و اعضای کاوران و.زشی پا المپیکی ااعزامی به گوانگژو برگزار شد.

 
   
۵ اسفند ۱۳۸۹ ۱۶:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.