دکتر سعیدلو:به گواه آمار با آغاز به کار دولت مردمی نهم و دهم به میزان 50 سال گذشته ساخت و ساز در ورزش کشور صورت گرفته است

دکتر سعیدلو:به گواه آمار با آغاز به کار دولت مردمی نهم و دهم به میزان 50 سال گذشته ساخت و ساز در ورزش کشور صورت گرفته است
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تاکید کرد که در یک سال و نیم فعالیت دولت دهم 5 میلیون متر مربع به فضای ورزش کشور فقط توسط سازمان تربیت بدنی افزوده شده است.


به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر سعیدلو پس از برگزاری مراسم تجلیل از افتخارآفرینان بازی‌های پاراآسیایی گوانگژو در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام نورانی ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزند برومند ایشان حضرت امام صادق(ع) و با عرض سلام و ارادت محضر مقدس حضرت حجت، سلام‌اله علیه گفت: امروز نیز همچون همیشه خدا را سپاس می گوییم که به لطف رحمتش، لیاقت قدردانی از افتخارآفرینان این سرزمین را به ما عنایت فرمود. به خود می بالیم که هدایت و رهبری مقام عظمای ولایت و مدیریت رییس جمهور محبوب و مردمی، جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ایران اسلامی بار دیگر شاهد افتخار آفرینی فرزندان نیک خود است، شما غیور مردان و شیرزنان جانباز و معلول، به عنوان افتخار کشورهای مسلمان، خالق حماسه‌ای بزرگ در یک میدان بزرگ ورزشی بودید.

وی افزود: این کرامت و لطف خداوند متعال بود که شما دلاوران و پهلوانان مزد زحمات و ممارست با غیرت و تعصب خود را در نخستین دوره بازی های پاراآسیایی گوانگژو گرفتید و دل مقام معظم رهبری را خوشنود کردید تا ایشان در پیامی خطاب به شما عزیزان ایران اسلامی فرمودند: از شما جوانان عزیز و با همت متشکرم، دل مردم ایران را شاد و در میدان های ورزشی آنان را سرافراز کردید، خداوند شما را سعادتمند و نیک عاقبت فرماید.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: در اینجا قدردان رییس جمهور عزیز، مردمی و ورزش‌دوست کشورمان هستیم که با حمایت ویژه و مدیریت خردمندانه خویش، مسیر موفقیتی اینچنین را هموار و افتخار تجلیل از این جمع پر تلاش و زحمت کش را نصیب ما کرده است.

وی همچنین گفت: با تاکید ویژه رییس جمهوری بر یکسان سازی پاداش قهرمانان جانباز و معلول با دیگر ورزشکاران، امروز بر حسب وظیفه در این مکان جمع شده ایم تا با اهدای جوایز این عزیزان، به این قهرمانان و پهلوانان ادای دین کنیم. قهرمانان و دلاوران عزیز ایران اسلامی که با تلاش و همت مضاعف، مایه مباهات و سربلندی و عزت ملت شریف ایران اسلامی شده و نشان دادند که ایرانی می تواند.

دکتر سعیدلو با اشاره به افتخارآفرینی جانبازان و معلولان کشورمان در بازی های پاراآسیایی خاطرنشان کرد: این ورزشکاران خوب کشورمان که در ایام پر برکت ماه محرم و با نام کاروان محرم به بازی های پاراآسیایی اعزام شدند، با توسل به آقا ابا عبداله الجسین(ع) و ایجاد شور حسینی در میان خود، موفقیت و حلاوت افتخارات بازی‌های آسیایی را دو چندان نمودند.

در عرصه ورزش همواره توجهی خاص به این اصل وجود دارد که قهرمانی در این رقابت سخت به دست می‌آید. اما حفظ آن قهرمانی سخت‌تر است. قهرمانی هایی که از آغاز فعالیت دولت دهم، شاهد رقم خوردن آنها بوده ایم.

وی با ارائه آماری از موفقیت‌های یک و نیم سال گذشته ورزش کشور نیز گفت: امروز و باگذشت حدود 78 هفته از عمر دولت دهم، کسب 78 عنوان اول تا سوم در رقابت های مهم آسیایی و جهانی، ره توشه ای غرورآفرین برای ورزش ما است که در تلاشیم این راه را همچنان ادامه دهیم.

معاون رییس جمهوری همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزش در دو دلت نهم و دهم خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت‌ها در ورزش کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی صد چندان شد، به گواه آمار با آغاز به کار دولت مردمی نهم و دهم به میزان 50 سال گذشته ساخت و ساز در ورزش کشور صورت گرفته است. در 4 سال دولت نهم 2187 پروژه ورزشی به مساحت 8 میلیون متر مربع و در یکسال و نیم دولت دهم با سرعت بیشتر 1405 پروژه به مساحت 5 میلیون متر مربع فقط توسط سازمان تربیت بدنی به فضای ورزش کشور افزوده شده است که از این میان 304 پروژه ورزشی نیز در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی امسال و پروژه استخرهای سه گانه 9 دی که امروز شاهد افتتاح آن بودیم، بستری را برای رسیدن به قهرمانی های بیشتر در مسابقات برون مرزی فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه به موفقیت کشتی فرنگی در جام جهانی اشاره کرد و گفت: در بازی های آسیایی گوانگژو دیدیم که کشتی فرنگی با درخشش خود و کسب نشان‌های زرین، چه سهمی در خلق حماسه گوانگژو داشت و امروز می بینیم که همین تیم، با ایستادن دوباره بر سکوی نخست قهرمانی جام جهانی، راه سخت خود را همچنان با تکیه بر عنایات خداوند، تدبر و تعقل مسئولان و همت و تلاش و انگیزه مضاعف، به سوی اهداف بزرگ می پیماید.

دکتر سعیدلو در پایان گفت: امروز در روز قدردانی از افتخارآفرینی شما در بازی های پاراآسیایی گوانگژو، به آینده و روز سپاس از قهرمانی های شما در میادین معتبرتر و بزرگتری همچون پاراالمپیک 2012 لندن می‌اندیشیم. انشا‌الله که با کمک هم، با عنایات الهی و حمایت رییس جمهور محترم، در حرکت خود به سوی پیشرفت ورزش دمی غفلت نکرده و با تمام وجود برای سرافرازی نام ایران و اسلام و اهتزاز پرچم پر افتخار مان بر بلندای عزت و اقتدار گام برداریم. همه شما را به خداوند بزرگ می سپارم و برایتان توفیقات و تائیدات الهی را دارم.
۵ اسفند ۱۳۸۹ ۱۵:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.