عیسی ساوه شمشکی:در برنامه 5 ساله به توسعه همگانی و قهرمانی توجه داریم

رییس فدراسیون اسکی کسب جایگاه ششمی درالمپیک زمستانی آسیا را نقطه عطفی دراین رشته ورزشی توصیف کرد و افزود:المپیک ها تنها فرصتی برای کسب مدال یا جایگاه نیست بلکه باید از این موقعیت برای استحکام روابط انسانی و تبادل فرهنگ های غنی بهره گرفت .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛عیسی ساوه شمشکی که در جمع نمایندگان رسانه های گروهی سخن می گفت با اشاره به سطح بالای المپیک زمستانی قزاقستان و حضور کشورهای صاحب نام در این مسابقات اظهارداشت : آنچه که امروز بنام موفقیت از آن یاد می کنیم، حاصل تلاش گروهی ، تیم ملی ، کادر فنی ، مدیران و برنامه ریزان فدراسیون،‌مسوولان سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و رسانه گروهی بوده است.

وی در خصوص برنامه های توسعه ای فدراسیون از تدوین برنامه 5 ساله فدراسیون اسکی خبر داد و افزود: در این برنامه ، توسعه همگانی ، قهرمانی و زیر ساخت ها به عنوان محور کار تدوین و در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

رییس فدراسیون اسکی در بخش توسعه قهرمانی این رشته از برگزاری مسابقات لیگ به صورت منظم از سال 1383 خبرداد وافزود: این مسابقات تنها یک سال در سطح داخلی برگزار شد و ما باتلاش هایی که انجام دادیم توانستیم مسابقات لیگ را در تقویم فدراسیون جهانی بگنجانیم تا علاوه بر برگزاری این رقابت ها به صورت جهانی ، اسکی بازان کشورمان بتوانند حاصل تلاشهای خود را در رنکینگ جهانی مشاهده کنند .

وی ادامه داد : این اقدام علاوه بر اینکه فرصت ارتقاءرنکینگ را یه اسکی بازان ایران می داد ، ما نیز می توانستیم اعضای تیم ملی را براساس رنکینگ جهانی شان انتخاب و برای رقابت های برون مرزی آماده کنیم .

ساوه شمشکی گفت: خوشبختانه پس از بررسی مسوولان فدراسیون جهانی در خصوص پیست ها و زیر ساختهای اسکی ایران با این پیشنهاد ایران موافقت شد و هم اکنون مسابقات لیگ ایران براساس تقویم فدراسیون جهانی به طور منظم برگزار می شود و تا کنون 30 دوره مسابقات باشگاهی در رشته های آلپاین ، اسنوبرد ، چمن و... در رده های مختلف سنی برگزار می شود .
وی حاصل برنامه ریزی مدون فدراسیون را ارتقاء جایگاه ایران در بازی های ونکور اعلام کرد و افزود: در این مسابقات اسکی بازان کشورمان توانستند با وجود اسکی بازان حرفه ای برای نخستین بار جایگاه زیر 500 نفر جهان را کسب کنند، ضمن اینکه برای نخستین بار یک بانوی ایرانی توانست دراین رقابت ها حضور پیدا کند.

رییس فدراسیون اسکی همچنین در خصوص اردوهای اماده سازی تیم ملی اسکی ایران برای حضور موفق در بازی هاِی ‌آسیایی ، ضمن قدردانی از حمایت های سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک گفت: اردوهای آماده سازی را از یک سال گذشته آغار کردیم درآلپاین و و صحرانوردی از مربیان خارجی بهره گرفتیم اما امسال به دلیل عدم ریزش باران نتوانستیم از پیستهای داخلی استفاده کنیم به این دلیل 52روز پیست های داخلی دیرتر بازگشایی شد.

وی در خصوص بازیهای قزافستان به تغییراتی که میزبان در رشته ها اعمال کرده بود اشاره کرد و گفت: دراین خصوص اعتراضاتی ازسوی کشورهای شرکت کننده به شورای المپیک آسیا ارائه شد که متاسفانه ترتیب اثر داده نشد و همین مساله مشکلاتی را برای تیم ها از جمله تیم ایران به وجود آورد.

ساوه شمشکی گفت: تیم ایران 10 روز پیش از آغاز مسابقات به قزاقستان اعزام شد تا اردوی آماده سازی خود را دراین کشور پیگیری کنند بنابراین 9 ملی پوش کشورمان به این مسابقات اعزام شدو باتوجه به برنامه های آماده سازی اسکی بازان ایرانی ، ملی پوشان کشورمان حضور موفقی را در رشته مختلف دراین رقابتها به نمایش گذاشتند که بسیار مورد استقبال قزاق ها قرار گرفت . به این ترتیب در آلپاین ، صحرانوردی و در سوپر جی توانستیم به رکوردهای بسیار خوبی دست پیدا کنیم .
وی در ادامه کسب رده ششمی را حاصل تلاشهای شبانه روزی و برنامه ریزی های 5 ساله دانست و با بیان اینکه کشورهای بسیار قدرتمند و صاحب نام دراین رقابتها حضور داشتند، توضیح داد: دراین مسابقات ژاپن با 102 ورزشکار، مغولستان با 52ورزشکار، کره شمالی با 32 ورزشکار ، کره جنوبی با 102 ورزشکار و ایران تنها با 9 ورزشکار شرکت کرد و این نتیجه با توجه به تعداد شرکت کنندگان ایران بسیار قابل توجه است .

ساوه شمشکی در خصوص برنامه های فدراسیون برای توسعه زیر ساختها گفت: پیش از انقلاب تنها 10 پیست اسکی درایران وجود داشت که با حمایت مسوولان ورزش و عنایت مسوولان نظام هم اکنون این تعداد به 25 پیست افزایش یافته است.

ساوه شمشکی در پایان حضور در مسابقات قهرمانی جهان را یکی از عوامل حضور موفق در عرصه های بین المللی، ارتقاء رنکینگ و کسب سهمیه المپیک دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد با حضور در این رقابت ها به آنچه که به عنوان چشم انداز ترسیم کرده ایم دست پیدا کنیم .


۳ اسفند ۱۳۸۹ ۱۳:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.