در بازدید کمیسیون ارزشیابی IOC از پیونگ چانگ؛رئیس جمهور کره: برگزاری بازی های المپیک زمستانی در این کشور،آرزوی 50 میلیون شهروند کره ای است

در بازدید کمیسیون ارزشیابی IOC از پیونگ چانگ؛رئیس جمهور کره: برگزاری بازی های المپیک زمستانی در این کشور،آرزوی 50 میلیون شهروند کره ای است
کمیسون ارزشیابی کمیته بین المللی المپیک پس از بازدید از شهر آنسی فرانسه، به شهر پیونگ چانگ کره جنوبی سفر کرد و در جریان گزارشاتی از سوی مسئولان داوطلبی برای برگزار کنندگان بازی های المپیک زمستانی در سال 2018 قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این کمیسیون 11 نفره به ریاست گیونیلا لیندبرگ در جریان گزارشاتی در خصوص محل برگزاری مسابقات، اسکان، حمل و نقل و همچنین محیط زیست از سوی مسئولان  برگزاری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش؛ کمیته داوطلبی در این فرصت به ویژه متعهد شد که برای زیرساخت های بازی های پارالمپیک پیونگ چانگ مبلغ 5/17 میلیون دلار معادل 13 میلیون یورو را اختصاص دهد.

پیونگ چانگ کره جنوبی داوطلب شکست خورده برای برگزاری بازی های المپیک 2010 و 2014، از هم اکنون نیمی از امکانات ورزشی خود را ساخته است، با این وجود، هنوز هم برخی پایگاه های ورزشی در دست ساخت دارد.

لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی نیز در جریان بازدید کمیسیون ارزشیابی کمیته بین المللی المپیک از شهر پیونگ چانگ، اعضای کمیسیون را مورد استقبال خود قرار داده و در دیدار با آنها اظهار داشت: برگزاری بازی های المپیک زمستانی در پیونگ چانگ، نه تنها آرزوی ساکنان این شهر از ایالت گانگ ون، بلکه آرزوی 50 میلیون شهروند کره جنوبی می باشد.

گفتنی است؛ شهر پیونگ چانگ کره جنوبی تا کنون دو بار برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی در سال های 2010 و 2014 داوطلب شده اما موفق به کسب میزبانی این دوره از بازی ها نشده است.

شایان ذکر است: پیونگ چانگ کره جنوبی برای کسب میزبانی بازی های المپیک زمستانی با شهرهای آنسی فرانسه و مونیخ آلمان رقابت می کند.  
۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.