خولیو ولاسکو:تشنه پیروزی هستم


 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛خولیو ولاسکو گزینه دوم سرمربیگری تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران پس از آخرین جلسه با مقامات فدراسیون والیبال گفت:اگر اشباح شده بودم الان اینجا نبودم. می توانستم در ایتالیا در خانه خودم بمانم و مربیگری یک تیم باشگاهی را برعهده بگیرم و با آسودگی زندگی کنم ولی من کلا آدمی هستم که در گیر شدن با کارهای سخت را دوست دارم ، استرس ورزش را دوست دارم.من علاقمند هستم کارهای سخت و غیر ممکن را انجام دهم. مثلا برای مربیگری برزیل جذابیتی ندارد ، چون برزیل همینطوری برنده می شود . من دوست دارم جایی باشم سطح آنجا را ارتقا دهم و تاثیر گذار باشم چون همیشه تشنه پیروزی هستم. من الان  در ایران هستم و همین هم می تواند نشان دهنده انگیزه من باشد.

زمانی مربی ایتالیا شدم ، آنها از کشورهای صاحب والیبال ترس داشتند، خوب بازی می کردند ولی نتیجه مطلوب نمی گرفتند ولی ما تلاش کردیم و غیر ممکن را ممکن کردیم.اوایل آنها اعتقاد داشتند که روسیه ای ها از یک کره ای دیگر آمده اند و نمی شود آنها را ببریم ولی ولی با تلاش غیر ممکن را ممکن کردیم و آنها را هم بردیم.

وقتی تیم های نوجوانان وجوانان ایران در جهان صاحب سکو شدند ، با خودم گفتم کاملا شانسی و اتفاقی بوده و لی این موفقیت ها تکرار شد، فهمیدم یک سری اتفاق ها در والیبال ایران افتاده و می افتدو این موفقیت ها کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده است.
والیبال ایران به جایی رسیده که این موفقیت ها در نوجوانان و جوانان باید به بزرگسالان هم انتقال پیدا کند ودر بزرگسالان هم باید انتظار سکو در جهان پرورش یابد.

 وی در خصوص والیبال ایران گفت : چیزی که در این چند روز از والیبال ایران دیدم خیلی بالاتر از حد انتظارم بود ، با توجه به اینکه بازی اول دیروز بین تیمهای قعر جدولی بود ولی سطح بسیار خوبی داشت. فقط یک سری ایراد های کوچک هست که به چشم می خورد .به عنوان نمونه در هر بازیکن یک ایراد کوچک هست ، در دیگری ایراد کوچکی دیگر. یعنی همه بازکنان یک ایراد های کوچکی و نقطع ضعف هایی کوچکی دارند که این باعث می شود سطح کل تیم پایین بیاید.اگر این ایراد ها برطرف شود اوضاع خیلی فرق می کند.
از تمرینات تیم نوجوانان هم دیدن کردم و سطح این بازیکنان را بسیار خوب دیدم . آنها آینده درخشانی برای والیبال ایران خواهند ساخت.امکانات خیلی خوبی دارید و ، تجهیزاتتان در حد ایده ال هست .
 خولیو در مورد اهداف والیبال ایران معتقد بود:در مورد اهداف والیبال ایران با ید بگویم ، اهداف سختی است و لی کاملا قابل دسترسی است. آسان نیست ولی با تلاش بدست می آیند. برای من وضعیت ذهنی بازیکنان و اینکه عطش پیروزی داشته باشند از تکنیکشان مهم تر است . به عنوان مثال تیم امریکا که قهرمان المپیک شد را در نظر بگیرید، شاید به آن صورت بازیکن ستاده در تیمشان نداشته باشند و لی در قالب یک تیم خیلی خوب کار کردند.بازیکنان در تیم امریکا هستند که در مسابقه با بازیکنان ایران یک بازیکن معمولی هستند و روحیه جنگندگی زیادی دارند و عطش پیروزی زیادی دارند و همین باعث قهرمانی آنها شد.

نکته ای که خیلی مهم است مسائل روحی روانی است، بازیکنان باید به این باور برسند که می شود با تیم های بزرگ کار کرد و شکستشان داد. این حس دست نیافتنی و غیر ممکن باید شکسته شود. باید از نظر ذهنی آنقدر قوی شوند که این موضوع برایشان عادی شود و تیم های قدرتمند را شکست دهند.

  

۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.