افتخاری دیگر برای ورزش ایران؛استاد بزرگ شطرنج ایران با شکست رکورد جهان به کتاب گینس پیوست

افتخاری دیگر برای ورزش ایران؛استاد بزرگ شطرنج ایران با شکست رکورد جهان به کتاب گینس پیوست
احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش، توانست رکورد جهان را بشکند و نام خود و ایران را در کتاب گینس ثبت کند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج  کشورمان پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش و شکست590 شطرنج باز، نام خود و ایران را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

ملی پوش شطرنج کشورمان برای رسیدن به این دستاورد مهم برابر 614 شطرنج باز که از سراسر ایران به تهران آمده بودند فرا گرفت و در رقابت با آنها چیزی حدود 55 کیلومتر راه رفت و از میان حریفان خود به 8 نفر باخت و با 16 نفر مساوی کرد.

وی که ساعت 10 و 30 دقیقه روز گذشته رقابت خود را با 614 شطرنج باز در سالن ورزشی دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرده بود بعد از 25 ساعت به کار خود پایان داد.

در طول رقابت 25 ساعته او، ورزشکاران سرشناسی همچون آرش میر اسماعیلی ، حمید استیلی، حشمت الله مهاجرانی و فرهاد کاظمی به صورت نمادین روبروی او قرار گرفتند تا او را برای رسیدن به این رکورد حمایتش کنند.

در طول این 25 ساعت یک ماساژور، یک پزشک و یک مسوول تغذیه به صورت کامل حرکات او را زیر نظر داشتند.

سال گذشته محجوب دیگر شطرنج باز ایران توانسته بود با رکورد 500 نفر رکورد جهانی را به خود اختصاص دهد، اما چندی پیش شطرنج بازی از رژیم اشغالگر قدس در هیاهویی فراوان این رکورد را به عدد 523 ارتقا داده بود، ولی این بار قائم مقامی با رکوردی بی نظیر توانست حد نصابی را در شطرنج همزمان به جا بگذارد که به راحتی قابل دسترس نباشد.

۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۲:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.