زارع پور: اگر تیم ملی قوی می خواهیم نباید گلخانه ای عمل کنیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عملکرد تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران در تور حرفه‌ای اربیل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در راستای سیاست های سازمان تربیت بدنی، فدراسیون توجه ویژه‌ای به تیمهای پایه دارد و این امر باعث موفقیت های بزرگ تری در این رشته ورزشی می شود.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک محمد زارع پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز ‌اظهار کرد: اگر تیم ملی قوی می‌خواهیم، نباید گلخانه‌ای عمل کنیم و باید روی تیمهای پایه سرمایه‌گذاری کنیم. در این راستا سال گذشته دو تیم از رده‌های نوجوانان و جوانان را به تور حرفه‌ای بحرین اعزام کردیم. امسال هم با توجه به سیاستهای سازمان تربیت بدنی تیم‌های نوجوانان و جوانان و بانوان را راهی اربیل کردیم. برای نخستین بار بود که دختران مدال می‌گرفتند. عملکرد تیمهای جوانان هم بسیار خوب بود. در این رقابتها 5 طلا، 4 نقره و 7 برنز کسب کردیم که عملکرد قابل قبولی است.

وی ادامه داد: توجه ویژه به تیمهای پایه انگیزه کسانی را که می‌خواهند وارد عرصه تنیس روی میز شوند بالا می‌برد. فدراسیون در راستای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش به دنبال استعدادیابی از نخبگان است.

زارع پوردر خصوص برگزاری دوره ارتقای مربیگری برای مربیان داخلی زیر نظر  ریچارد پروازه یادآور شد: 15 مربی شامل 5 مربی زن و 10 مربی مرد به مدت پنج روز زیر نظر پروازه در کیش دوره های آموزشی را پشت سر گذاشتند و ما این دوره را با هدف ارتقای سطح فنی مربیان برگزار کردیم. در این دوره و دوره های آتی سعی شده از مربیان جوان از استان‌های قهرمان‌خیز که سطح علمی خوبی هم دارند، استفاده شود. پس از آن هم بنا داریم دوره مربیگری بین‌المللی را اواخر امسال در تهران برگزار کنیم تا مربیان داخلی زیر نظر مدرسان بین‌المللی مطابق استانداردهای روز دنیا آموزش ببینند و در امر بازیکن سازی موفق باشند.

وی درباره برنامه‌های آتی فدراسیون برای تیم‌های ملی بانوان و مردان تصریح کرد: همان طور که با کمپ اشلاگر برای مردان تفاهم کردیم، می‌خواهیم از فروردین ماه سال 90 از این کمپ برای تیم ملی بانوان هم مربی بیاوریم. تیم بانوان انگیزه خوبی دارد و بنا داریم از این پس آنها را به تورهای حرفه‌ای بیشتری اعزام کنیم. برای تیم ملی مردان هم، شرکت در تورهای حرفه‌ای و مسابقات رسمی آسیایی در اولویت است. ما جام جهانی رتردام هلند را اوایل اردیبهشت ماه در پیش داریم. از طرفی رقابت‌های کسب سهمیه ورود به بازیهای المپیک نیز از فروردین آغاز می‌شود. برنامه بلند مدت هم صعود به رقابت های دسته یک جهانی ظرف دو سال آینده است. ما می‌خواهیم در مسابقه‌های جهانی دورتموند آلمان که سال 2012 برگزار می‌شود، در دسته یک جهانی باشیم.

زارع‌پور در پایان در خصوص اعزام تیم های ملی بزرگسالان و امید  در دو بخش دختران و پسران به تور حرفه‌ای قطر یاد آور شد: تیم های ملی کشورمان صبح امروز برای حضور در این رقابت ها عازم دوحه قطر شدند  که در دو بخش دوبل و انفرادی و در دو رده سنی بزرگسالان و امید با هم به رقابت خواهند پرداخت. این رقابتها 20 تا 24 بهمن‌ماه برگزار می‌شود. پس از آن هم از اوایل اسفند اردوهای شبانه‌روزی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای انتخابی المپیک و جام جهانی هلند آغاز می‌شود.
 
۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ۱۲:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.