با حضور مسئولان کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا؛ مراسم افتتاحیه هفتمین دوره بازیهای آسیائی زمستانی برگزار شد

با حضور مسئولان کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا؛ مراسم افتتاحیه هفتمین دوره بازیهای آسیائی زمستانی برگزار شد
آئین گشایش هفتمین دوره بازیهای آسیائی زمستانی در استادیوم بزرگ شهر آستانه و با حضور 30 هزار تماشاگر و مسئولان بلند پایه از جمله نظر بایف رئیس جمهور قزاقستان ، ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک و آل صباح رئیس شورای المپیک آسیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این مراسم با نمایش تاریخ کشور قزاقستان به وسیله حرکات نمادین و رژه ورزشکاران و نمایندگان 28 کشور آسیائی همچنین برنامه های مهیج و برافراشته شدن پرچم شورای المپیک اسیا و در نهایت با روشن شدن مشعل بازیها به پایان رسید .

کاروان اسکی جمهوری اسلامی ایران با حضور مربیان تیم ملی اسکی رژه رفتند  که عدم حضور ورزشکاران به دلیل شرکت در مسابقات سرعت و استقرار در شهر آلماتی بود .

700 هنرمند و آکروبات باز قزاقی اجرای نمایش افتتاحیه را برعهده داشتند .
این مراسم برای اولین بار در آسیای میانه ودر شهر آستانه به مدت 3 ساعت به طول انجامید .
در این مراسم رئیس شورای المپیک آسیا طی سخنانی از امکانات منحصر به فرد قزاقستان برای این بازیها به عنوان یک رکورد اعلام نمود .

رئیس جمهور قزاقستان نیز هدف از برگزاری و مبزبانی را نمایش قدرت ورزش آسیا عنوان کرد و گفت : ما برای آسیا و مردمان این قاره میزبان شدیم تا فرصت را فراهم کنیم که توانائی های ورزشکاران آسیا به نمایش گذاشته شود .امیدواریم سربلند در میزبانی باشیم .
 
در هفتمبن دوره بازیهای آسیائی زمستانی قزاقستان با 164 ورزشکار بیشترین تعداد و افغانستان و اندونزی با یک ورزشکار کمترین تعداد ورزشکاران حاضر هستند .

۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ۱۰:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.