تورنمنت بین المللی کشتی وهبی امره - ترکیه؛باباجان زاده مدال نقره گرفت عابدین زاده برنز

در پایان روز نخست رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه که از ظهر امروز شنبه در شهر استانبول آغاز شده است، بشیر بابا جانزاده کشتی گیر وزن 120 کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل رضا کایالپ کشتی گیرسرشناس ترکیه ای صاحب مدال نقره این مسابقات شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  ؛در وزن 120 کیلوگرم بشیرباباجان زاده در کشتی نخست حریفی از کشور میزبان را شکست داد و در دور دوم کشتی گیری از استونی را مغلوب کرد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز کشتی گیر بلاروس را که در رقابتهای جهانی محمد قربانی را شکست داده بود پشت سر گذاشت و فینالیست شد، در این کشتی حریف بلاروسی بدلیل حرکات غیر ورزشی پی در پی  و با رای داوران نتیجه را واگذار کرد و دیسکالیفه شد. اما باباجان زاده در دیدار فینال  مقابل رضا کایالپ کشتی گیرسرشناس ترکیه ای شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
 
بر این اساس در وزن 84 کیلوگرم داود عابدین زاده پس از پیروزی در کشتی  نخست مقابل حریف ترکیه ای در دور دوم مقابل نناد زوگاج حریف کرواسیایی و دارنده مدال برنز جهان در سال 2010 میلادی مغلوب شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار نهایی عابدین زاده به گروه شانس مجدد رفت، وی در این مرحله ابتدا کشتی گیری از ترکیه ای را شکست داد و در مرحله بعد حریف اوکراینی بدلیل ضرب خوردگی مقابل عابدین زاده حاضر نشد. وی برای کسب مدال برنز حریف بلاروسی را در دو تایم مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
 
بر این اساس در وزن 55 کیلوگرم محمد فقیری در دور نخست مقابل حریفی از آذربایجان شکست خورد و از دور رقابتها حذف شد و در وزن 66 کیلوگرم علی محمدی پس از پیروزی مقابل کشتی گیری از ترکیه در دور دوم مقابل توماس لورینچ کشتی گیر سرشناس مجارستانی مغلوب شد. با توجه به حضور لورینچ در دیدار پایانی محمدی در گروه بازنده ها در اولین کشتی خود حریفی از الجزایر را شکست داد. اما وی در مسابقه بعدی مقابل حریفی از گرجستان مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.
 
در وزن 84 کیلوگرم محسن نعمت پور در کشتی اول حریف آذربایجانی را شکست داد اما در دور دوم مقابل سلیم اف از بلاروس مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.
 
همچنین در وزن 120 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در کشتی اول خود اسماعیل گوزل کشتی گیر  ترکیه ای  را ضربه فنی کرد، اما در دور دوم مقابل حریف دیگری از کشور میزبان مغلوب شد و در نهایت از دور رقابتها کنار رفت.
 
رقابتهای سه وزن دوم از ظهر امروز یکشنبه برگزار می شود که مجید یعقوبی وعبدالمحمد پاپی دروزن 60 کیلوگرم و مهدی عسگری زاده و داود گیل نیرنگ در وزن 96 کیلوگرم  به مصاف حریفان خود می روند. تیم ایران در روز دوم در وزن 74 کیلوگرم نماینده ای ندارد.
 
اختلاف ساعت تهران با استانبول منفی 90دقیقه است بطوریکه ساعت 13 استانبول، 14:30تهران است.

۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۴:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.