دکتر سعیدلو: 304 پروژه ورزشی در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد

دکتر سعیدلو: 304 پروژه ورزشی در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی از افتتاح بیش از 300 پروژه ورزشی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت سازمان؛دکتر سعیدلو با اشاره به تلاش های بی وقفه سازمان تربیت بدنی در دولت دهم در جهت گسترش زیرساخت های ورزش کشور گفت: بی تردید اهمیت دادن به بخش سخت افزاری و گسترش زیرساخت های موردنیاز به ویژه توسعه اماکن ورزشی، از جمله عمده دلایل پیشرفت ورزش خواهد بود که در گام اول ثمره آن را در بازی های آسیایی 2010 و خلق حماسه گوانگژو دیدیم.

رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به درپیش بودن ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی با اعلام خبر افتتاح پروژه های ورزشی در سراسر کشور، در این ایام، افزود: در دهه فجر امسال 304 پروژه ورزشی شهری و روستایی در 30 استان و جمعاً به مساحت 923603 مترمربع به روی علاقمندان ورزش گشایش خواهد یافت که در این میان 195 پروژه در شهرها و 109 پروژه نیز روستایی است.

دکتر سعیدلو در ادامه هزینه صرف شده جهت احداث این پروژه ها را 1370 میلیارد ریا ل اعلام کرد و گفت: پروژه های شهری در مجموع 371892 مترمربع از مجموع مساحت پروژه های مورد نظر را به خود اختصاص داده اند و مابقی ( 538254 مترمربع ) اماکن ورزشی ساخته شده در روستاها را شامل می شوند.

به گفته رییس سازمان تربیت بدنی در میان پروژه هایی که در ایام مبارک دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد، چند پروژه ملی از جمله سالن 6000 نفری همدان، استخر سه گانه سرپوشیده و همچنین استخر روباز قهرمانی ورزشگاه شهید شیرودی تهران، دیده می شوند.

دکتر سعیدلو در این باره افزود: سالن 6000 نفری همدان براساس بالاترین استاندارها در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 117 میلیارد ریال ساخته شده است. همچنین استخرهای سرپوشیده سه گانه و قهرمانی روباز مجموعه شهید شیرودی تهران با صرف هزینه ای حدوداً 123 میلیارد ریال احداث شده اند.

رییس سازمان تربیت بدنی با بیان این مطلب که توسعه و گسترش زیرساخت های ورزش باید کارشناسانه و براساس برنامه های مدون و هدفمند در سراسر کشور صورت گیرد، گفت: پروژه های ورزشی همانطور که اشاره شد در شهرها و روستاهای سراسر استان های کشور در دست ساخت هستند که تمامی زمینه های را در بر می گیرند به طور مثال پروژه هایی که در دهه مبارک فجر افتتاح می شوند، شامل سالن های سرپوشیده چند منظوره سقف کوتاه و یا سقف بلند، ورزشگاه های روباز زمین های چمن، پیست های دوومیدانی تارتان، سالن های ویژه وزنه برداری، بانوان، کشتی، جودو، تکواندو، اسکواش، فوتسال، جانبازان و معلولین، استخرهای روباز و سرپوشیده، خوابگاه و ... هستند.

دکتر سعیدلو در پایان با بیان اینکه نهضت همگانی ایجاد زیرساخت های ورزش کشور همچنان ادامه خواهد داشت گفت: تمام تلاش ما در سازمان تربیت بدنی در بخش ساخت و سازها براین است که با احداث پروژه های عمرانی مورد نیاز ورزش، قدمی بلند و اساسی در جهت تقویت گسترش ورزش و ایجاد امکانات مناسب برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی برداشته و درآینده شاهد خلق حماسه های ورزشکاران ایران در میادین معتبر بین المللی و سربلندی و عزت مردم شایسته کشورمان باشیم.
۹ بهمن ۱۳۸۹ ۱۴:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.