دبیر کل کمیته ملی المپیک: ورزش در خانواده یکی از ارکان مهم حفظ و ارتقاء سلامت روانی می باشد

دبیر کل کمیته ملی المپیک: ورزش در خانواده یکی از ارکان مهم حفظ و ارتقاء سلامت روانی می باشد
آرامش وسلامت روانی در جامعه نیازمند ورزش همگانی وشهروندی است.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک  ؛بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه ورزش و سلامت روانی طی سخنانی در خصوص تاثیرات ورزش در سلامت روانی افراد گفت: ما وظیفه داریم که فعالیتهای خود را در برنامه های آموزشی خود به سطح بالایی ببریم چراکه آموزش یکی از ارکان رشد و پیشرفت اشخاص، اقتصاد، کشور و جامعه می باشد.

وی افزود: ما باید ورزش را در خانواده ها و حتی کودکان آنها و همین طور مدارس پایه ارتقاء دهیم و این موضوع اثرات خوبی در آینده خواهد داشت ولی متاسفانه لوازم ورزشی در منازل بیشتر جنبه تزیینی دارند وآن طور که باید استفاده نمی شوند. ما باید در مهدهای کودک بهترین اعضای تربیت بدنی را داشته باشیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین با بیان این مطلب که ای کاش فدراسیون ها توجه خاصی به این دوره ها و همایشها داشته باشند در خصوص اهمیت ورزش و سلامت روانی بین ورزشکاران گفت: فدراسیونها باید توجه خاصی به سلامت روانی ورزشکاران خود داشته باشند زیرا اهمیت این بحث در بین ورزشکاران می تواند روند رو به رشدی را در عرصه ورزش از نظر فکری فراهم کند.

وی ادامه داد: مهارت فکری می تواند در پیشبرد اهداف و به دست آوردن مقام در المپیک موثر باشد. ما باید ترتیبی اتخاذ کنیم که تیم هایی که در بحران های سخت هستند بتوانند در این دوره ها حضور داشته باشند.

بهرام افشارزاده در رابطه با روحیه قهرمانان ملی نیز گفت: ورزشکاران ما از حساسیت خاصی برخوردار هستند. بدین صورت که هرچه که قهرمانان به اوج خود می رسند با کوچکترین مشکلی روحیه خود را از دست می دهند و شکننده تر می شوند. پس باید این را در نظر داشت حضور روانشناسان ورزشی بین ورزشکاران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

دبیر که کمیته ملی المپیک همچنین در خصوص حضور روانشناس در بازیهای آسیایی گوانگژو گفت : ما در این بازیها شاهد زحمات زیاد روانشناسان بودیم ولی آن توانی که باید در این خصوص به کار گرفته می شد گرفته نشد و استادان روانشناس از ابتدا با تیم ها نبودند و این کار را باید روسای فدراسیوها انجام می دادند.

افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان خواستار برگزاری این گونه همایش ها وکلاس های روانشناسی همچنین همکاری متخصصین در خصوص ارتقا هر چه بیشترورزش وسلامت روانی بین قهرمانان وتیم های حاضر در رقابت های مختلف بین المللی شد.
۷ بهمن ۱۳۸۹ ۱۳:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.