بهنام محمودی : حضور روانشناس در کنار ورزشکار باید دائمی باشد

بهنام محمودی والیبالیست اسبق کشورمان حضور روانشناسان متخصص ورزشی را برای ورزشکاران الزامی دانست.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک بهنام محمودی والیبالیست اسبق کشورمان در خصوص اهمیت علم روانشناسی در ورزش قهرمانی گفت: بحث روانشناسی در دورانی که در خدمت تیم ملی کشور بودم در سطح پائینی دنبال می شد. اما هم اکنون این مقوله به صورت گسترده تری در میان ورزشکاران رواج پیدا کرده است.

محمودی در ادامه در مورد نیاز بیشتر ورزشکاران انفرادی به روانشناس گفت: به نظر من ورزشکارانی که به صورت انفرادی در میادین مختلف حضور پیدا می کنند نسبت به ورزشکاران ورزش های تیمی احتیاج بیشتری به مشاوره های روانشناسی دارند .زیرا در کارهای تیمی، فردی که از لحاظ روحی روانی در شرایط ایده آل مسابقه نباشد امکان تعویض آن وجود دارد.

وی در ادامه در مورد سلامت روانی ورزشکاران نیز گفت: سلامت روحی برخی از ورزشکاران در میادین مختلف به سرعت کاسته می شود و این منوط برنبود کارشناسان روانشناسی در طول تمرینات می باشد. به عبارت دیگر ما در هر رشته ورزشی باید روانشناسان را نه تنها در تورنمنت ها بلکه در جریان تمرینات خود داشته باشیم.

محمودی همچنین در مورد برگزاری همایش ورزش در سلامت روانی نیز گفت: همکاری های چند جانبه برای برگزاری این همایشها می تواند شرایط بهتری را برای اجرای برنامه های آتی در روانشناسی ورزشی بوجود آورد و انعکاس اینگونه  مباحث بین  ورزشکاران حرفه ای ، آنها را برای آمادگی روحی و روانی هر چه بیشتردر میادین مختلف آماده خواهد نمود.

وی در پایان در خصوص فعالیت هایی که موجب بالارفتن سلامت روانی در میان شهروندان  نیز می شود گفت: سازمان ورزش شهرداری می تواند نقش بسزایی در گسترش ورزش همگانی و در نتیجه سلامت روانی شهروندان داشته باشد. بدینگونه که با در اختیار گرفتن بازرسان و کارشناسان ورزشی و ارائه خدمات ورزشی و اماکن ورزشی هرچه بیشتر، باعث بالا رفتن سلامت جسمی، روحی و روانی آحاد شهروندان شود.

گفتنی است که بهنام محمودی پس از 14 سال بازی در تیم های ملی کشورمان به علت مصدومیت خود از ناحیه پا از صحنه رقابت ها خداحافظی خواهد کرد واین رشته ورزشی  را در عرصه مربیگری تجربه خواهد نمود.

۲ بهمن ۱۳۸۹ ۱۲:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.