"اولین همایش ورزش و سلامت روانی" رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک؛ روانشناسی ورزشی باعث افزایش توانایی ورزشکاران در صحنه های ورزشی می شود

سلامت روانی باعث می شود که فرد از نشاط لازم، توانایی ارتباطات اثربخش، اعتماد به نفس، عزت نفس واز یک خودپنداره مثبت برخوردار باشد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک در خصوص مباحثی که در این همایش بدان پرداخته می شود گفت: یکی از اهداف ورزش در نظام تعلیم وتربیت بحث سلامت می باشد که از دو بعد جسمی و روانی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: طبق دیدگاه سازمان بهداشت جهانی فردی سالم می باشد که هم از نظرروحی وهم از نظر جسمی از سلامت کامل برخوردار باشد.

رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک همچنین افزود: از این رو مرکز روانشناسی آکادمی به دنبال برگزاری سنواتی همایش های ملی وبین المللی روانشناسی در سال جاری فعالیت های خود را به سوی ورزش عمومی سوق داده است. آکادمی ملی المپیک در صدد آن است که در کنار ارائه خدمات به تیم های ملی به حمایت از جریان علمی ورزش همگانی نیز بپردازد .

دکتر مهرزاد حمیدی همکاری مشترک با انجمن روانشناسی ایران، ،سازمان ورزش شهرداری، سازمان نظام روان شناسی و انجمن علمی تربیت بدنی را در این همایش بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : امروز یکی از شاخص های پیشرفت کشور ها نرخ حضور مردم در فعالیت های عمومی و همگانی می باشد.

وی در ادامه گفت: ما در کنار برگزاری این همایش به برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی، مهارتهای ذهنی وهمچنین روان شناسی ورزشی پرداخته ایم. ما همچنین با همکاری همکارانمان در مرکز روانشناسی و وزارت علوم وتحقیقات توانسته ایم برنامه کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی ورزشی را نیز به تایید برسانیم.

حمیدی در پایان گفت : امروزه اعضای تیم های ملی بی نیاز به افراد حاضر و توانمند در حوزه روانشناسی ورزشی نیستند. روانشناسی ورزشی باعث می شود تا ورزشکاران در صحنه های ورزشی حداکثر توانایی خود را بروز دهند و بهترین تصمیمات را در مواقع سخت اتخاذ نمایند و با موفقیت از صحنه رقابت خارج شوند.

شایان ذکر است اولین همایش ورزش و سلامت روانی 7 بهمن ماه در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می شود.
۲۷ دی ۱۳۸۹ ۱۳:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.