پورکاظمی: باید از رواج مکمل ها در ورزش همگانی جلوگیری شود


تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون پزشکی ورزشی و خبرگزاری جمهوری اسلامی ، درهشت ماده و پنج بند با حضور رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و معاون خبر ایرنا به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ موضوع این تفاهم نامه که دیروز در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا به امضای دکتر لطفعلی پورکاظمی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و سپهر خلجی معاون خبر ایرنا  رسید، همکاری مشترک فدراسیون پزشکی ورزشی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمینه تولید خبر و اطلاع رسانی از رخدادهای حوزه پزشکی ورزشی است.

موضوعاتی چون پیشگیری ازبروز آسیب های ورزشی، روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، بهداشت ورزش، نقش مکملهای ورزشی و مبارزه با پدیده دوپینگ با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه در این تفاهم نامه گنجانده شده است.

فدراسیون پزشکی ورزشی در این تفاهم نامه متعهد شده است تا اقدامات لازم را برای دسترسی ایرنا به منابع و اخبار و اطلاعات مورد نیاز به منظور تولید خبر در حوزه های پزشکی ورزشی و مبارزه با دوپینگ را فراهم کرده وطرح آموزش مشترک نیروی تخصصی خبری در حوزه پزشکی ورزشی را با همکاری ایرنا اجرا کند.

دکتر لطفعلی پورکاظمی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور پژمان نیاکی ، سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تربیت بدنی برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم نسل جوان جامعه را سالم نگه داشته و در آینده با معضل دوپینگ مواجه نشویم، باید از رواج استفاده از مکملها در سطح ورزش همگانی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه لیست مکملهای مجاز در اختیار قهرمانان رشته های مختلف ورزشی قرار داده شده است، ادامه داد: بسیاری از مکملها دارای مواد هورمونی و میکروبی هستند و سلامت ورزشکاران را به خطر می اندازند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی مدال آور نیست و تنها جنبه پشتیبانی دارد، افزود: این فدراسیون متولی سلامت ورزشکاران است و هم اکنون بیش از دو میلیون و 800 هزار ورزشکار دارای کارت بیمه در سطح کشور را زیر پوشش دارد.
وی با اشاره به اینکه رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نیزهست، برگسترش همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص آموزش و پیشگیری از پدیده دوپینگ تاکید کرد.

همچنین 'سپهر خلجی' معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه گروه ورزشی ایرنا ازجمله پربازدید ترین گروهای خبری است، اظهار امیدواری کرد که برقراری این تفاهم نامه بستر مناسبی برای همکاری بیشتر خبرگزاری جمهوری اسلامی و فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص مبارزه با پدیده دوپینگ، فراهم می کند

۲۲ دی ۱۳۸۹ ۱۳:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.