اجرای طرح شناسایی دوقلوهای همسان در قایقرانی با هدف استعدادیابی

اجرای طرح شناسایی دوقلوهای همسان در قایقرانی با هدف استعدادیابی
فدراسیون قایقرانی ایران در راستای شناسایی افراد مستعد در فرآیند استعدادیابی قایقرانی، طرح شناسایی دوقلوهای همسان را به زودی در کشور اجرا خواهد نمود.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این طرح دوقلوی های مستعد برای فعالیت در برخی از رشته های قایقرانی شناسایی خواهند شد. توجه به اینکه در برخی از مواد مسابقات قایقرانی از یک تیم دونفره استفاده می شود و امکان استفاده از دوقلوهای همسان در رشته های 4 و 8 نفره قایقرانی نیز وجود دارد، گزینش افراد مستعد قایقرانی با ویژگی های پیکری، فیزیولوژیکی و روانشناختی یکسان که در دوقلوهای همسان دیده می شود امری ضروری به نظر می رسد.

وجود قهرمانان دوقلو در رشته های مختلف قایقرانی مانند قهرمانان اسلالوم و روئینگ بیانگر این مسئله می باشد .

به همین منظور آکادمی ملی قایقرانی با همکاری هیات های استانی 15 بهمن تا 28 اسفند ماه نوجوانان دختر و پسر11 تا 14 سال را که دارای شرایط مناسب باشند شناسایی کرده و از بین آنها نفراتی را که شاخص های پیکری، فیزیولوژیکی و روانشناختی را دارا باشند و پس از آزمون پزشکی - ورزشی انتخاب خواهند کرد.

بعد از آن افراد منتخب زیر نظر مربیان مجرب فدراسیون آموزش های لازم را کسب کرده و تمرینات اختصاصی قایقرانی را انجام خواهند داد. پس از طی دوره های آموزشی و تمرینی متوالی نیز افراد شایسته و آماده وارد تیم های ملی قایقرانی خواهند شد.

۲۱ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.