پیش بسوی المپیک 2012 لندن ؛ نائب رئیس فدراسیون بدمینتون در گفتگو با سایت کمیته: رنکینگ جهانی میزان سهمیه را مشخص می کند

پیش بسوی المپیک 2012 لندن ؛ نائب رئیس فدراسیون بدمینتون در گفتگو با سایت کمیته: رنکینگ جهانی میزان سهمیه را مشخص می کند
مرتضی مداحی کسب سهمیه المپیک 2012 لندن را منوط به شرکت در تورنمنت های مهم و بالا رفتن جایگاه ملی پوشان در رنکینگ جهانی دانست.



مرتضی مداحی ، نائب رئیس فدراسیون بدمینتون در گفتگو با سایت کمیته ملی المپیک اظهار داشت : حضور در تورنمنت های مختلف جهت افزایش رنکینگ جهانی بازیکنان و بالطبع کسب سهمیه المپیک 2012 لندن  به همراه خواهد داشت. از ملی پوشان ما هم اکنون شاه حسینی و محرابی امتیازات خوبی دارند و امیدواریم که بتوانند سهمیه را از آن خود کنند.

وی در ادامه افزود : کلا در المپیک 2008 پکن در یک نفره  38 نفر کل سهمیه بود که کاوه محرابی از ایران یکی از این سهمیه ها را ازآن خود کرد. فدراسیون جهت کسب سهمیه المپیک 2012 لندن نیز برنامه ریزی کرده و کمپ هایی برای بچه ها در نظر گرفتیم و 13 الی 14 مسابقه بین المللی را نیز تدارک دیدیم تا بتوانیم یک تا دو سهمیه را از آن خود کنیم.

نائب رئیس فدراسیون بدمینتون در پاسخ به این سوال که آیا کشورها و قاره ها در تعداد سهمیه محدودیت دارند گفت : فعلا قوی ترین تیم ها در المپیک از آسیا هستند بعنوان مثال از 15 مدال توزیع شده در المپیک 2008 پکن همه برندگان ، از آسیا بودند 8 مدال را چین از آن خود کرد ، اندونزی و کره جنوبی هر کدام 2 مدال را کسب کردند و مالزی برنده یک مدال در این رقابت ها بود و این نشان می دهد که در بدمینتون آسیا در دنیا حرف اول را می زند ولی سیاست المپیک بر این است که از همه کشورها شرکت کننده حضور داشته باشد و بنابراین از آفریقا نیز یک نفر شرکت می کند  اگر چه ممکن است به نسبت تیم های دیگر شرکت کننده خیلی هم ضعیف باشد. ولی حضور حداقل یک نماینده از هر قاره امری ضروری است و در مقابل برای برخی کشورهای قوی هم محدودیت تعداد قائل می شوند مثلا اندونزی در رده بانوان فقط 3 نفر سهمیه دارد در صورتی که ممکن است نفرات چهارم و پنجمش هم در رنکینگ بالاتر از برخی کشورهای دیگر باشد.

مرتضی مداحی در پاسخ  : حضور ما در المپیک 2012 لندن شدنی است ولی حضور در تورنمنت های مهم را می طلبد ومن فکر می کنم با شرکت در مسابقات مهم که برای فدراسیون جهانی در درجه های 1 و 2 هستند خیلی می تواند در رنکینگ بچه ها و در نهایت در کسب سهمیه تاثیرگذار باشد.
۱۶ دی ۱۳۸۹ ۱۳:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.