رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست مطبوعاتی عنوان داشت:هیچ ورزشکاری مجاز نسیت در مرحله هشدار به تمرین یا ورزش بپردازد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست مطبوعاتی عنوان داشت:هیچ ورزشکاری مجاز نسیت در مرحله هشدار به تمرین یا ورزش بپردازد
نمی توانیم مکمل های مجاز را از سر سفره ی ورزشکاران حذف کنیم اما آنها را سازماندهی کرده ایم .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست خبری امروز خود  با بیان اینکه شناخت فدراسیون پزشکی و کمیته های زیر مجموعه اش می تواند در ارائه گزارش عملکرد بسیار موثر باشد از کمیته های آموزش ، کمیته روابط عمومی ،امور بین اللمل ، کمیته نادو ، کمیته توانبخشی ، کمیته درمانی وکمیته استانها ،... به عنوان زیر مجموعه این فدراسیون نام برد .

وی درادامه با تصریح براینکه در راس این کمیته ها از افراد متخصص و متبحری بهره گرفته ایم اظهارداشت : در کمیته آموزش از ماه های گذشته از دانش بیش از 150 متخصص ، فوق تخصص و اساتید برتر دانشگاهها برای برگزاری کلاسهای آموزشی در جهت ارتقاء دانش و ارتقاء بهره وری ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش کشور استفاده کرده ایم .

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد‌: کلاسهای آموزشی ماساژ ، فیزیوتراپی ، دوپینگ و... از جمله کلاس هایی بوده که دراین راستا برگزار شده است ضمن اینکه جزوات و کتب متعددی نیز تکثیر و در اختیار فدراسیون ها ؛ هیات ها، استان ها و ورزشکاران قرار داده ایم .
وی برگزاری همایش ها و نشست های علمی در زمینه های پزشکی ورزش را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته دراین کمیته اعلام کرد و از برگزاری همایشی با همکاری دانشگاه پکن در تهران و اصفهان در اسفند ماه خبر داد و گفت : براساس رایزنی هایی که انجام دادیم 2 استاد ایرانی مقیم پکن به ایرا ن خواهند آمد و طی 25 روز طب چینی را به علاقمندان این رشته آموزش خواهند داد .

کاظمی در ادامه از صدور 120 مورد گواهی سلامت به مربیان و سرپرستان و سایر افرادی که جهت کمک به تیم های ورزشی از خارج از کشور دعوت به کار می شوند خبر داد و و افزود : از این تعداد تنها 2 نفر مشکل داشتند که از حضور آنها در کشور برای هدایت تیم های ورزشی ممانعت به عمل آمد .
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کمیته توانبخشی در بخش ورزش حرفه ای اظهارداشت: دکتر امین نوروزی یکی از بهترین متخصصان کشور ، کلاس های آموزشی را برای تمامی فیزیوتراپیست هایی که در بخش ورزش فعال هستند در تهران و شهرستان های مختلف برگزار نموده است .

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی صدور کارت بیمه برای ورزشکاران را یکی دیگر از وظایف کمیته درمان اعلام کرد و و تصریح کرد: یکی ار معیارهای سازمان تربیت بدنی برای ارزیابی عملکرد فدراسیون های ورزشی صدور کارت بیمه برای ورزشکاران است ،حق عضویت ورزشکاران در شهرها چهارهزار تومان و برای روستاییان 2 هزار تومان اعلام شده است .

وی در خصوص آسیب دیدگان ورزشی اظهارداشت : تعداد آسیب دیدگان ورزش حرفه ای در کشور 21 هزار مورد بوده است که پیش بینی می کنیم این تعداد تا پایان سال به 25 هزار نفر افزایش یابد .
کاظمی رشد 25 درصد اسیب دیدگی های ورزشی را به معنی رشد ورزش حرفه ای ایران دانست و افزود: در حال حاضر بسیاری از رشته های ورزشی که در بخش همگانی فعال بودند علاقمند به حضور در بخش حرفه ای هستند که خوشبختانه در بسیاری از این رشته ها نیز اقداماتی برای حضور در عرصه حرفه ای و قهرمانی نیز صورت گرفته است .

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی دراین نشست مصدومیت زانو را بیشترین آسیب‌دیدگی در ورزشکاران ایرانی و از رشته‌ها فوتبال و فوتسال به عنوان پر خطرترین رشته های ورزشی نام برد و ادامه داد: کشتی ، تکواندو، کاراته ، رزمی ، کونگ فو والیبال، بسکتبال ، ووشو و جودو بعد از دورشته فوتبال و فوتسال پر خطر هستند وبیشترین آسیب‌دیدگی در ورزش ایران زانو (پارگی رباط صلیبی، مینیسک، تخریب زانو و آرتروز) ، مچ پا تا انگشتان ،صورت و به خصوص بینی ، مچ دست و بخش تحتانی ساعد و- شانه ورزشکاران می باشد .

وی همچنین کمیته تغذیه را به عنوان یکی از مهمترین کمیته ها در راستای آموزش ورزشکاران برای استفاده از مکمل های مجاز برای ورزشکاران حرفه ای نام برد و افزود: دراین بخش تلاش کرده ایم ضمن معرفی مکمل ها وداروهای انرژی زای غیر مجاز مکمل های مفید به ورزشکاران معرفی کنیم .

لطفعلی کاظمی در خصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته دوپینگ اظهارداشت : تا پایان سال 2012 از 715 نمونه‌گیری دوپینگ ورزشکاران ایرانی 21 مورد مثبت اعلام شد ، این در حالی است که در سال 2009 میلادی، از 600 نمونه‌گیری دوپینگ، 19 مورد مثبت اعلام شده و محرومیت‌های تعریف‌شده برای ورزشکاران خاطی در نظر گرفته شده است که ریاست ستاد مبارزه با دوپینگ (نادو) را حمید سجادی به عهده دارد.
وی ادامه داد : لیست مکمل های غیر مجاز 2011 از 10 روز گذشته به ادارات کل و هیاتها و فدراسیونها ارسال شده تا در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد ضمن اینکه فدراسیون تلاش کرده با کمک وزارت بهداشت در بخش نظارت نیز فعال عمل کند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزش در خصوص وضعیت نونا پسانین دختر نوجوان تیم دوومیدانی خراسان رضوی گفت: این ورزشکار نوجوان کشورمان هم اکنون درآلمان و در کلینیک دکتر سمیعی در حال طی کردن مراحل معالجه است و خوشبختانه اقدامات صورت گرفته جواب داده است ، وی تا حدی حرکت دست ها وپاهای خود را بازیافته است ، در خصوص خانم پگاه زنگنه ورزشکار آسیب دیده کشورمان در بازیهای آسیایی گوانگژو نیز ایشان در شرایط بسیار خوبی به سر می برند وتا 2 ماه آینده می توانند ورزش حرفه ای خود را پیگری کنند.

وی دراین نشست انجام تمرینات سخت یا برگزاری مسابقات حرفه ای در زمان الودگی هوا برای ورزشکاران را بسیار خطرناک اعلام کرد وگفت: هیچ ورزشکاری مجاز نسیت در مرحله هشدار به تمرین یا ورزش بپردازد .

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط فدراسیون پزشکی و ورزشی پیش از بازی های گوانگژو اظهارداشت : تمامی ورزشکاران اعزامی 6 ماه پیش از بازیها کاملا تحت نظر فدراسیون بودند و در بخش های مختلف، آموزش های لازم را دیده بودند، در گوانگژو 620 ویزیت صورت گرفت که 450 ویزیت فیزیوتراپی بود و 420 ویزیت طبی و 36 مورد نیز طب سوزنی انجام گرفت .
وی در خصوص کمیته نادو نیز گفت: تا کنون 5 هزار جزوه نادو منتشر شده است که پیش از بازیهای گوانگژو و المپیک نوجوانان در اختیار ورزشکاران و مسوولانشان قرار داده شد ضمن اینکه آموزش چهره به چهره نیز داده شد که نتایج بسیار خوبی را هم در پی داشت .

وی در پایان با تصریح براینکه از تمامی امکانات برای حمایت پزشکی ورزشکاران بهره خواهیم گرفت اظهارداشت : قطعا هر مدال یا عنوانی که در رویدادهای مهم ورزشی کسب می شود بخشی از آن به خدمات و برنامه هایی مربوط می شود که توسط فدراسیون ارائه می شود .
۱۲ دی ۱۳۸۹ ۱۶:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.