در پی چاپ کتاب "وزنه برداری در بازیهای آسیایی"؛تشکر احمد الصباح از تلاش ها و حمایتهای افشار زاده در چاپ این کتاب

در پی چاپ کتاب "وزنه برداری در بازیهای آسیایی"؛تشکر احمد الصباح از تلاش ها و حمایتهای افشار زاده در چاپ این کتاب
در پی چاپ اولین نسخه کتاب تاریخی ،آماری " وزنه برداری در بازی های آسیایی " شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا از افشار زاده و گرد آورندگان این کتاب تقدیر و تشکر کرد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت شورای المپیک آسیا؛ بنا بر نظر  نشر اطلاعات  و کمیته آمار شورای المپیک آسیا (OCA )، کتاب  " وزنه برداری در بازی های آسیایی " شامل تاریخچه بازی های آسیایی ، وزنه برداری در بازی های آسیایی و نتایج آن ها از سال 1951 در دهلی نو تا 2006 دوحه می باشد که بسیار جامع و کامل می باشد.

شیخ احمد الفهد الصباح ، ریاست شورای المپیک آسیا ( OCA ) در این رابطه اظهار داشت : این مجموعه با توجه به داده های آماری، گسترده ترین نتایج از رویدادهای وزنه برداری بازی های آسیایی را در بر می گیرد و تاریخ آموزنده و جالبی از توسعه رکوردها از ابتدای جنبش بازی های آسیایی در سال 1951 تاکنون را شامل می شود.

احمد الصباح افزود : من تبریکات قلبی خود را به نویسنده این کتاب ، اطلاعات شورای المپیک آسیا ( OCA ) و کمیته آمار و بخصوص ریاست آن بهرام افشارزاده جهت تلاش ها و حمایتهایشان که در جهت کمک به تولید و چاپ این کار بزرگ همت گمارده اند  بیان می دارم.

همچنین تاماش آیان ریاست فدراسیون وزنه برداری جهانی ( IWF ) نیز در  باره این کتاب تصریح کرد : بی شک آسیا توانست موتور کل جهان را در نقشه جهانی ورزش در این رشته از آن خود کند .
وی افزود:بازی های قاره ای (آسیا) هر 4 سال یکبار از سال 1951 انجام می شود و یک رویداد بزرگ محسوب می شود و از لحاظ اهمیت می تواند با بازی های المپیک رقابت کند وجایگیری کشورهای بزرگ آسیا در رقابت های جهانی و المپیک ، منوط بر برتر بودن است که وزنه برداران کشورهای آسیایی اهم از زن و مرد توانستند در بیشتر بخش ها بالاترین جایگاه ها را از آن خود کنند.

شایان ذکر است : اولین نسخه کتاب "وزنه برداری در بازی های آسیایی" در 3000 تیراژ تمامی رقابت ها و داده های آماری وابسته به آن و جدول هایش را از مارس 1951 تا سپتامبر 2006  در بر می گیرد.
این کتاب پس از  گرد آوری مطالب از سوی اسماعیل کدخدا زاده وچاپ در تهران از سوی کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازیهای آسیایی گوانگ ژو معرفی و توزیع شده است که بااستقبال بسیاری نیز مواجه گردید .
۱۱ دی ۱۳۸۹ ۱۴:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.