احسان قائم مقامی در گفتکو با سایت کمیته:افزایش رنکینگ شطرنج بازان نشانده عملکرد خوب ما در بازیهای آسیایی است

احسان قائم مقامی در گفتکو با سایت کمیته:افزایش رنکینگ شطرنج بازان نشانده عملکرد خوب ما در بازیهای آسیایی است
درست است در بازیهای آسیایی گوانگ ژو موفق به کسب مدال نشدیم ولی رنکینگ اکثر شطرنج بازان ما در جهان افزایش یافته و این نشان می دهد که ما عملکرد ضعیفی نداشتیم.


احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان در ادامه به سایت کمیته ملی المپیک گفت:چینی ها در یک برنامه 20 ساله موفق شدند ضمن توسعه شطرنج خود حتی فاصله شان را با دیگر رقبای آسیایی بیشتر کنند، هند هم که از قهرمانان سنتی این رشته  آنهم نه فقط در آسیا بلکه در جهان است و در واقع تیم ملی شرنج ما همیشه به سد این دو تیم خودر که نتوانست به مدال دست یابد.

وی ادامه داد:در بازیهای آسیایی اگر بدشانس نبودیم حتی می توانستیم به نخستین مدال طلای آسیایی دست یابیم ولی موفق نشدیم که این امر از ضعف ما نشات نمی گیرد بلکه اگر کمی سیستم برگزاری مسابقات شطرنج بهتر بود و با بدشانسی مواجه نمی شدیم الان از مدال آوران بازیهای آسیایی بودیم.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان در خاتمه تصریح کرد:به هر حال اگر به فکر موفقیت در بازیهای آسیایی دوره بعد هستیم باید فاصله مان را با رقبای سنتی خود کم کنیم و ضمن بهره گیری از دانش روز جهان به پرورش نیروهای جوان و آینده دار بپردازیم تا در آینده جایگزین نسلی شوند که راه را برای جهانی شدن آنها باز کرده اند.
۸ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.