مردانی ناظر مسابقات کاراته شرق آسیا شد؛داوران کاراته با توجه به گروه داوریشان به رقابتهای بین المللی دعوت می شوند

فدراسیون جهانی کاراته برای کاهش اشتباهات داوری در رقابتهای جهانی و قاره ای از این پس داوران را به سه گروه تقسیم و از آنها برای قضاوت در رقابتهای مورد نظر استفاده می کند.

محمد علی مردانی، عضو شورای داوران آسیا و همچنین عضو هیات ژوری فدراسیون جهانی ضمن بیان این مطلب به سایت کمیته ملی المپیک گفت:فدراسیون جهانی کاراته تصمیمی اتخاذ کرده  تا از این پس داوران کاراته به سه گروه تقسیم  شده و در گروه اول داورانی قرار می گیرند که مسابقات جام جهانی راقضاوت و با توجه به سطح توانمندیشان می توانند در هر سه رده تقسیم شده قضاوت کنند.

در گروه دوم هم داوران کاپ جهانی و قاره ای حضور دارند و می توانند در این رده ها داوری کنند و در گروه سوم نیز تنها داورانی شرکت دارند که توانایی قضاوت در رقابتهای باشگاهی جهان را دارند.

وی ادامه داد:در واقع هدف از سطح بندی داوران از سوی فدراسیون جهانی ارتقاداوری کاراته در رقابتهای متعدد بوده و در واقع از این پس سطح فنی هر داور کاراته مشخص و می تواند بر اساس گروهی که حضور دارد انتظار داوری داشته و برای ارتقا به سطوح بالاتر تلاش کند.

مردانی در خصوص حضور در مسابقات کاراته شرق آسیا گفت:من از سوی فدراسیون جهانی برای نظارت بر مسابقات کاراته شرق آسیا انتخاب شدم و به همین دلیل اواخر اسفند ها ماه به کشور ماکائو محل برگزاری این رقابتها خواهم رفت.

رقابتهای کاراته شرق آسیا 26 اسفند ماه به میزبانی ماکائو برگزار می شود.

شایان ذکر است:محمدعلی مردانی تنها داور ایرانی است که می تواند درهر سه رده قضاوت کند.
۲۹ آذر ۱۳۸۹ ۱۱:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.