در مراسم افتتاحیه اولین دوره بین المللی مربیگری و داوری WUTA؛علی منتظری: در کنار رقابت های ورزشی، به دنبال تحکیم دوستی ها هستیم

رییس فدراسیون کونگ فو گفت: ما می خواهیم در کنار گسترش و توسعه ورزشهای رزمی بومی و محلی کشورمان که اینک در قالب تشکیلات جهانی فعالیت خود را آغاز کرده و کشورهای زیادی نیز از آن استقبال کردند، مبلغ دوستی ها در جهان باشیم.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک؛ علی منتظری که در مراسم افتتاحیه اولین دوره بین المللی مربیگری و داوری سازمان WUTA  در تهران سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با اینکه سازمان جهانی WUTA عمر زیادی ندارد، اما با حمایت دکتر سعیدلو ریاست سازمان تربیت بدنی در همین مدت اندک در کشورهای بسیاری مورد توجه قرار گرفت. حضور نمایندگان 27 کشور جهان در اولین دوره بین المللی مربیگری و داوری این سازمان گویای همین مطلب است.

رییس فدراسیون کونگ فو با اشاره به اینکه هنرهای رزمی ریشه در تاریخ و قدمتی 5 هزار ساله دارد، گفت: ما باید به واسطه آموزش درست، آسان و فراگیر این هنر رزمی را به نوجوانان، جوانان و علاقه مندان هنرهای رزمی بشناسانیم.

وی افزود: هر رشته ورزشی برای اینکه راحت تر عمومیت پیدا کند باید شرایط رقابت و مسابقه برای اعضای آن فراهم شود. روی همین اصل بنا داریم با تدوین قوانین و آیین نامه های مربیگری و داوری از سال آینده مسابقات جهانی سازمان WUTA برگزار کنیم.

منتظری که ریاست سازمان جهانی انجمن های توآ را بر عهده دارد ابراز امیدواری کرد هنر رزمی توآ با رایزنی های صورت گرفته و حمایت کمیته ملی المپیک کشورهای عضو سازمان WUTA با تلاش مسوولان وارد اسپورت آکورد می شود. وی افزود: در مراسم نمایشی رزم توآ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان استقبال خوبی از این هنر رزمی ایرانی از سوی سفیر ایران در این کشور و ایرانیان مقیم باکو به عمل آمد. رییس فدراسیون کونگ فو ایران از کشورهای عضو سازمان WUTA خواست نسبت به برگزاری جشنواره نمایشی رزم توآ در اقصی نقاط جهان همت بگمارند.

وی در خاتمه با بیان اینکه شعار سازمان جهانی WUTA این شعر شیخ سعدی " بنی آدم اعضای یکدیگرند    که در آفرینش زیک گوهرند..." اظهار داشت: در کنار مبارزه و رقابت ورزشی اعضای این سازمان بیش از همه به دنبال تحکیم دوستی ها هستند.
۲۱ آذر ۱۳۸۹ ۱۱:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.