با برگزاری شانزدهمین کنگره بین المللی حقوق ورزشی در کره جنوبی؛امضا موافقت نامه تأسیس دیوان حکمیت ورزش آسیا

با برگزاری شانزدهمین کنگره بین المللی حقوق ورزشی در کره جنوبی؛امضا موافقت نامه تأسیس دیوان حکمیت ورزش آسیا
شانزدهمین کنگره بین المللی حقوق ورزشی 2010 سئول )کره جنوبی( در حالی به کار خود پایان داد که نادر شکری، رئیس کمیسیون حقوق ورزشی کمیته ملی المپیک ایران، با ایراد سخنرانی، محیط حقوقی ورزش، چشم انداز و دورنمای حقوق ورزشی ایران را در این کنگره تبیین و ارائه نمود.


 به گزارش روابط عمومی کممیته ملی المپیک؛ در این کنگره اساتید حقوق ورزشی کشورهای ایتالیا، امریکا، یونان، برزیل، چین، هندوستان، کره جنوبی، ژاپن، نیوزلند، آفریقای جنوبی و روسیه نیز حقوق ورزشی کشورشان را مورد بررسی قرار داد و چشم انداز حقوق ورزشی این کشورها نیز ارائه گردید. گفتنی است، 27 کشور از جمله 5 کشور آسیایی در این کنگره شرکت داشته اند.

شکری رئیس کمیسیون حقوق ورزشی کمیته ملی المپیک افزود: در خلال برگزاری شانزدهمین کنگره بین المللی حقوق ورزشی 2010 که در شهر سئول برگزار شد با برگزاری مجمع تأسیس موافقت نامه تأسیس دادگاه حکمیت ورزش آسیا (ACAS ) بین 5 کشور آسیایی شرکت کننده در این کنگره به امضاء رسید.

نماینده ایران در این کنگره اظهار داشت: دادگاه بین المللی حکمیت ورزش با عنوان اختصاری  (CAS) در لوزان سوئیس می باشد که با رایزنی‌های به عمل آمده در خلال برگزاری کنگره بین المللی حقوق ورزشی که در کره جنوبی بود، ضمن اتفاق نظر اعضاء آسیایی شرکت‌کننده در این کنگره بر تشکیل انجمن حقوق ورزشی آسیا، با برگزاری جلسات متعدد در حاشیه کنگره نسبت به امضاء موافقت نامه تأسیس دادگاه حکمیت ورزش نیز اقدام گردید که این موضوع گام جدیدی در عرصه حقوق ورزشی و امکان دفاع از حقوق ورزشکاران کشورمان در مجامع بین المللی و آسیایی تلقی می گردد.
۱۷ آذر ۱۳۸۹ ۱۰:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.