در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی گوانگژو؛رییس جمهور: ایران باید مکان دوم بازی های آسیایی را هدف قرار دهد

در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی گوانگژو؛رییس جمهور: ایران باید مکان دوم بازی های آسیایی را هدف قرار دهد
دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی های آسیایی گوانگژو گفت:جمهوری اسلامی ایران باید در هدف گذاری بعدی خود مکان دوم بازی های آسیایی را هدف بگیرد چرا که توانمندی ورزش ما بیش از این حرفهاست.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر محمود احمدی نژاد  رئیس جمهور محبوب کشورمان در مراسمی که در سالن وزنه برداری ورزشگاه آزادی برگزار شد افزود:خدا را سپاسگزارم که توفیق داد در جشن قهرمانی ورزشکاران عزیز و جوانان برومند حضور داشته باشم ، از نظر ما تمامی شما به اهمیت ورزش اعتقاد دارید زیرا در وسط میدان هستید و آن را لمس می کنید ،امروز ورزش یک کار فردی نیست بلکه یک حرکت اجتماعی و فرهنگی است، امروز ورزش همگانی نشان از بالندگی و رشد و ورزش قهرمانی نشان از توانمندی و غرور یک ملت است،ورزش فقط کار جسمی نیست بلکه یک امر هنری، هوشمندانه و خود باوری و حرکت به سوی قله بلند است و خدا را شکر می کنیم که جامعه ورزش ایران با نشاط و افتخار آفرین است.

دکتر احمدی نژاد افزود:مجموعه ورزشکاران، مربیان ، سرپرستان و پشتیبانان همه و همه دست به دست هم دادند و افتخار بزرگی را نصیب ملت کردند و من از شما تشکر می کنم،از تک تک ورزشکاران چه کسانی که مدال آوردند و چه کسانی که موفق به کسب مدال نشدند چرا که از نظر من همه آن ها قهرمان هستند.

رییس جمهور افزود:راه آینده نکته بعدی است .بازی ها را می دیدم هر روز صبح و بعد ازنماز مسابقاتی را که پخش مستقیم می شد را تماشا کردم و هنرآفرینی و افتخارآفرینی شما را شاهد بودم.

ما یک پله را آمدیم بالا و می خواهم بپرسم آیا این نقطه نهایی ورزش و نقطه مطلوب ماست؟ حتماً این نیست ،گام بلندی برداشته شد اما تا رسیدن به قله فاصله است و باور من این است که ورزشکاران ایران اسلامی می توانند به سرعت به بالاترین ها برسند.

دکتر احمدی نژاد افزود: یک تقسیم کار باید بین شما و ما باشد آنکه به عهده ماست باید امکانات به بهترین نوع فراهم شود،از آقایان سعیدلو و علی آبادی می خواهم بهترین امکانات را برای جوانان مهیا کنند و در سرتاسر ایران ما این کار را با افتخار انجم می دهیم ،جوانان بالاترین سرمایه یک ملت و موتور حرکت یک ملت هستند ،وقتی جوانی می رود روی قله قهرمانی می ایستد فقط یک ورزشکار نیست بلکه نماد حرکت یک ملت است،در حقیقت او یک پرچم و نماد است که برافراشته می شود تا غرور یک ملت را به نمایش بگذارد.

رییس جمهور با اشاره به نقش مربیان گفت: مربیان خوبی در کشورمان وجود دارد و می خواهم بگویم که برای پیشرفت از تجربه دنیا و پیشکسوتان خودمان هم استفاده کنید و بهترین سالن ها و ورزشگاه ها را برای ورزشکاران فراهم آورید. و من به لطف خدا و به کمک همکارانم در دولت این قدم ها را برمی داریم.

وی افزود:اگر از همین حالا برنامه ریزی برای چهار سال آینده به خوبی انجام پذیرد شک نکنید می توانیم در جایگاه دوم آسیا قرار بگیریم. این مهم سخت نیست چرا که به اعتقاد من سابقه تاریخی ملت ایران به مراتب بیش از سایر ملت هاست ،زمانی این کشورها وجود نداشتند وحتی علم و تمدن را نمی شناختند اما ملت ایران وجود داشت و تمدن را به خوبی می دانست ،اکثر رشته های ورزشی از ایران به سایر کشورها صادر شده است. به همین خاطر باید انتظار بیشتری از ورزشکارانمان داشته باشیم. من به آقایان سعیدلو و علی آبادی تاکید می کنم اگر جوان ها را باور کنید خواهید دید که آن ها می درخشند. تیم بسکتبال ایران در شرایطی به عنوان سومی دست یافت که حقش ایستادن روی سکوی قهرمانی بود.

رییس جمهور با اشاره به تعداد ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی گفت:اشاره کردید در این دوره مسابقات با حدود 200 ورزشکار راهی مسابقات شد، من از شما می خواهم در دوره بعدی مسابقات بیشترین شرکت کننده را داشته باشید. در پایان دو تقاضای دیگر را هم از مسئولان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک دارم، اینکه به ورزشکارانی که در این دوره از بازی ها به دلیل داوری حقشان ضایع شد جوایز خوبی اهدا شود. و به دخترانمان که در شرایط خاص وارد میدان مسابقه شدند تا از شأن و اصالت و فرهنگ زن مسلمان دفاع کنند جوایز ارزنده تری اهداء شود و به هر کدام که مدال گرفته اند با یک پله صعود جوایز ارزنده تری به آنها اهدا کنید .

رییس جمهور در پایان گفت:ایران در بازی های آسیایی تنها سه رقیب دارد و بقیه حریفان پراکنده اند. اگر از حالا برنامه ریزی کنیم برای غلبه بر این سه حریف شک نکنید در آینده ای نزدیک قله های افتخار را فتح خواهیم کرد.
۱۴ آذر ۱۳۸۹ ۱۲:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.