در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی های آسیایی گوانگژو؛دکتر سعیدلو: قهرمانان ایران اسلامی با تعبیر واژه ما می توانیم پهلوانانه توانمندی های خود را بروز دادند

در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی های آسیایی گوانگژو؛دکتر سعیدلو: قهرمانان ایران اسلامی با تعبیر واژه ما می توانیم پهلوانانه توانمندی های خود را بروز دادند
مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران بازی های آسیایی گوانگژو که در سالن وزنه برداری ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است با سخنرانی دکتر سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی ادامه یافت.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران متن سخنرانی دکتر سعیدلو به قرار زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدای رحمان را شاکریم که با عنایاتش، افتخاری را برای ایران اسلامی رقم زد تا از افتخارآفرینان آن قدردانی نماییم.
خدای بزرگ را سپاس می گوییم که به ما امکان داد تا در پرتو الهی عظمای ولایت و مدیریت رییس جمهور محبوب و مردمی، جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ایران اسلامی را به عنوان افتخار کشورهای مسلمان معرفی نماییم.
بارالها، این رحمت بی کران تو بود که جوانان و دلاوران و پهلوانان ایران اسلامی، مزد تلاش و غیرت مندی خود را در پرتو توکل و اجرای برنامه های هدفمند دریافت نمودند.
در ابتدا قدردان رهبر فرزانه ای هستیم که ما را در مسیر و به سوی حق هدایت می کند. در ادامه از رییس جمهور عزیزمان سپاسگزاریم که با تاکید، حمایت و مدیریت خود، مسیر موفقیت امروزی را برایمان ترسیم و ما را در رسیدن به آن همراهی نمودند.
همکارانم در سازمان تربیت بدنی و به ویژه مدیران کل استان ها، رؤسای فدراسیون ها، رؤسای هیات های ورزشی، مربیان و کمیته ملی المپیک، بابت تلاش مضاعف و همت مضاعف در پی گیری و اجرای برنامه های طرح ریزی شده شایسته تقدیر می باشند.
و اما سپاس ویژه از جوانان و دلاوران برومند کشورمان، که به تعبیر "ما می توانیم" فعلیت بخشیدند. آنها پهلوان مسلک، استعدادهای الهی خود را با خودباوری و تلاش و همت مضاعف به اوج قهرمانی رساندند. قهرمانی هایی که خیلی ها به سختی باور می کردند ولی با تاکید رییس جمهور محترم و همدلی های ایجاد شده در ورزش و تدبیر در حذف حاشیه ها و انگیزه بخشی مضاعف به ورزشکاران دست یافتنی شد.
از نمایندگان دلسوز مجلس شورای اسلامی نیز تشکر می کنم و دست همه بزرگان، اعم از پیشکسوتان، اساتید، داوران، اصحاب رسانه های ورزشی به ویژه رسانه ملی و همه کسانی که یار و یاور ورزش بوده و در این افتخار بزرگ سهیم هستند را به گرمی فشرده و قدردان زحمات ایشان هستم.
و در قاعده هرم قدرانی ما ملت شریف ایران هستند. مردمی که با دعای خیر خود، توان افزای فرزندان میهن خود شدند. مردمی که استحقاق آن را داشتند تا شاهد نقطه عطف تاریخ تحول ورزش وروزهای ماندگار صحنه های ورزش کشور اسلامی خود باشند و از افتخارآفرینی های پهلوان و قهرمانان ایران بر خود ببالند.
آفرین بر قهرمانانی که در میان دو عید بزرگ مسلمین، یعنی اعیاد قربان و غدیر، شادی، نشاط و غرور ملی را در میان مردم خود مضاعف نمودند. مردمی که در شادی عید قربان و پیروزی ابراهیم بر شیطان جشن می گرفتند، با پیروزی قهرمانان خود شادتر شدند و این شادی ها تا عید پرفروغ ولایت دوچندان شد و خاطره ای بی بدیل را در ذهن ملت ایران رقم زد.

در دوره های گذشته، مدال آوری ها در روزهای آخر بازی ها حاصل می شد، اما این دوره از نوادر دورانی بود که مدال آوری و شادی ملت ایران از کسب مدال های بی سابقه در بازی های آسیایی از روزهای نخست رقم خورد.

به واقع نتایج کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازی های آسیایی در چین، از ابعاد مختلفی بی نظیر بوده است و دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران، این گام بزرگ را گامی دیگر در تحقق ارزش ها و موفقیت واقعیت های ایران اسلامی و باور ظرفیت بیکران جوانان این کشور کهن می داند.
59 مدال، شامل 20 مدال طلا، 14 مدال نقره و 25 مدال برنز و عنوان چهارمی را زمانی می توانیم با ارزش های واقعی اش درک کنیم که ابعاد مختلف آن را در مقایسه با دوران گذشته شناسایی نماییم.
در این دوره از بازی ها، تعداد کشورهای شرکت کننده و مدال آور افزایش یافت و هم تعداد رشته های ورزشی که ظرفیت قهرمانی آنها به دیگر کشورها تعلق داشت! در این دوره، 5 رشته جدید به بازی های آسیایی نسبت به دور قبل اضافه شد.
45 کشور در 55 رشته ورزشی رقابت داشتند و سطح رقابت ها بالاتر از گذشته بود. در گوانگجو جمعاً 1577 مدال توزیع شد که نسبت به دوحه از رشد 12 درصدی برخوردار گشت. در دوره قبل 38 کشور مدال گرفتند و در این دوره 36 کشور و با توجه به افزایش تعداد مدال های مسابقات، مشخص می شود که رقابت بسیار شدیدتر از قبل بوده است. مجموع 11 کشور منطقه در دوره قبل 110 مدال گرفتند و این دوره 73 مدال و این بیشتر از آنکه نشان ضعف این کشورها باشد، نشاندهنده سرعت بالای رشد سایر رقبا به ویژه کشورمان می باشد. عملکرد 11 کشور در خاور میانه نهایتاً به 21 مدال طلا، 22 نقره و 30 مدال برنز منجر شد در حالیکه کشورمان به تنهایی تقریبا با عملکرد این کشورها رقابت کرد و برتری خود را در منطقه به رخ همگان کشید تا برترین کشور اسلامی مسابقات باشد.

کشور ما با ۲۷۷ورزشکار مرد و 88 ورزشکار زن در 31 رشته ورزشی در این بازی ها شرکت نمود. از لحاظ بانوان در تعداد ورزشکاران اعزامی 215% و در آقایان 29% و در مجموع، حدود 50% رشد داشتیم. در این دوره به لحاظ تعداد رشته های ورزشی شرکت داده شده در مقایسه با دوره قبل، از یک رشد 55 درصدی در بخش بانوان و 15 درصدی در بخش آقایان برخوردار بودیم. در این دوره از بازی ها، 8 کشور کاروان ورزشی با تعداد ورزشکار بیش از ایران داشتند.

توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران در دولت های نهم و دهم در شکل گیری معاونت ورزش بانوان در سازمان تربیت بدنی و برجسته کردن این حوزه با راهنمایی های رییس جمهور محترم، اقدامی بایسته بود، چرا که در این دوره برای نخستین بار طلای بازی های آسیایی توسط یک بانوی ایرانی کسب شد و تصاحب 14 مدال از مجموع 59 مدال ایران و کسب بهترین نتیجه بانوان ورزشکار در تاریخ ایران، نشان دهنده جهش بزرگ ورزش بانوان کشور است.

برخود می بالیم که ، پیش از سال های برنامه به چشم انداز به اهداف ورزش نزدیک شدیم، یعنی بهایران برتر در ورزش کشورهای منطقه دست یافتیم. در ادامه این مسیر درصدد تثبیت دایمی جایگاهمان در آسیا در بین 4 کشور اول و حضور پرقدرت در صحنه های المپیک و جهانی هستیم و برنامه مفصل و دقیقی برای المپیک 2012 آماده می نماییم تا خود را به جمع 20 کشور اول دنیا در المپیک برسانیم.

این اتفاق های بی نظیر در ورزش ایران حاصل تلاش های دولت نهم و دهم در توسعه زیر ساخت های ورزش است. توسعه اماکن ورزشی ظرف مدت 5 سال به اندازه 50 سال گذشته می باشد که ورزش را برای برداشتن چنین گام های بزرگی توانا می سازد.
تامین منابع لازم، همچون اقدام ارزشمند رییس جمهور محترم در اختصاص 1 درصد از بودجه کل کشور به ورزش که برای سال 1389 محقق شد، از دیگر زمینه های موثر بود. انشاءاله به یاری نمایندگان منتخب مردم در برنامه پیشرفت و توسعه پنجم نیز این منبع برای تداوم این مسیر رشد تحقق خواهد یافت.

این فضای پرنشاط و شاداب موجود ورزشی، بی شک حاصل توجه و تاکید و اولویت دادن به ورزش همگانی است که با اطمینان و تاکید بیشتری در راستای منویات مقام معظم رهبری از ابتدای سال 1389 دنبال شده است و انشاءاله تداوم خواهد داشت.

ارتقای سطح فرهنگی جامعه ورزش که به خاطر در معرض دید بودن آنها بسیار مهم است از الویت های فصل جدید ورزش و تربیت بدنی کشور است. توجه به علم محوری، پژوهش و تقویت جایگاه فعالیت های آموزشی و پژوهشی در ورزش کشور در دستور کار ما قرار دارد.

جوانان ایرانی، پله های رشد و افتخارآفرینی را در دولت های نهم و دهم، با گام های بلندتر و مستحکم تری نسبت به گذشته برداشته اند و با حماسه گوانگ ژو به جهانیان نشان داده اند که با همراهی خدمتگزاران خود، می توانند خواستن ها را به توانستن های شیرین تبدیل کنند.

هنگامی که پیش از رویداد گوانژو از نزدیک با قهرمانان ملی ملاقات نمودیم و پیغام لزوم خودباوری رییس جمهور را به آنها گوشزد کردیم و با آنها، پیش از قهرمانی ها به مثابه یک قهرمان ارتباط برقرار شد برخورد نمودیم، به واقع تبلور شخصیت قهرمانی را در وجود آنان لمس کردیم.
آنها طوری در این رویداد درخشیدند که مایه مباهات و افتخار کشورهای اسلامی آسیایی و به ویژه مسلمانان جهان شدند. بعد از بازی ها و در ملاقات با مسؤلین ورزشی دیگر کشورها، بارها شنیدم که ایران را نماینده پرافتخار کشورهای اسلامی معرفی کردند.
چه حسی و چه غروری زیباتر از این که امروز جوان ایرانی بداند، نقش او به عنوان یک الگو، فراتر از مرزهای میهن اسلامی است و او می تواند با اقتدا و الگو پذیری از مولای متقیان، بهترین تبلیغ و نماینده برای فرهنگ ایرانی- اسلامی و معنای عمیق پهلوانی باشد.
امیدوارم کاروان پارا المپیک آسیایی کشورمان که در ایام پر برکت محرم به مسابقات اعزام می شود با توسل به آقا امام حسین (ع) و ایجاد شور حسینی در میان ورزشکاران بتواند موفقیت و حلاوت افتخارات به دست آمده برای ورزش کشور را دو چندان نمایند.
امیدواریم کاروان معلولان و جانبازان که با نام کاروان محرم در ایام حسینی به بازی های پاراآسیایی گوانگژو می روند با یاد حضرت اباعبدالله الحسین و استعانت از شور حسینی با افتخارات خود حلاوت ورزش را دوچندان نمایند.
این مسیر پرتوفیق را با عنایات الهی و حمایت رییس جمهور محترم تداوم خواهیم داد و در مسابقات پیش روی المپیک و بازی های دوربعد، از شما قهرمانان و دیگر قهرمانان در راه می خواهیم که ذره ای درنگ را جایز نشمرده و با همت مضاعف و تلاش مضاعف این پیروزی ها را توسعه بخشیده و نام ایران و پرچم پرافتخارمان را بر بلندای عزت و اقتدار به اهتزاز در آوریم.
در این راه از رییس جمهور عزیزمان می خواهیم که مثل گذشته مارا حمایت کنند و انگیزه بخش ما در این مسیر تا رسیدن به اهداف متعالی باشند.



 
   
۱۴ آذر ۱۳۸۹ ۱۲:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.