سخنرانی رئیس کمیسیون حقوق ورزشی کمیته ملی المپیک ایران در شانزدهمین کنگره جهانی حقوق ورزشی

شانزدهمین کنگره جهانی حقوق ورزشی از 24 نوامبر 2010 مصادف با 4 آذر در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می‌گردد.

 این کنگره همزمان با  بازیهای آسیایی گوانگ ژو با موضوع «حقوق ورزشی ملی و بین المللی» در دانشگاه هانگ یانگ سئول برگزار می شود.سخنرانان این کنگره از کشورهای یونان، آمریکا، نیوزلند، ایتالیا، روسیه، چین، برزیل، ژاپن، هند، ایران، آفریقای جنوبی، هلند و کره جنوبی می‌باشند که با موضوع «حقوق ورزشی در دنیا- حال و آینده» به سخنرانی خواهند پرداخت.
 دکتر نادر شکری رئیس کمیسیون حقوق ورزشی کمیته ملی‌المپیک ایران و مدرس حقوق ورزشی دانشگاه تهران نیز با ارائه مقاله‌ای با عنوان «حقوق ورزشی ایران – حال و آینده» یکی از سخنرانان این کنگره جهانی می‌باشد.
رئیس کمیسیون حقوق ورزشی کمیته ملی المپیک ایران در این خصوص بیان داشت:
 محیط حقوق ورزش در ایران، مجموعه عوامل مؤثر در تنظیم روابط حقوقی جامعه ورزشی ایران است. «قوانین و مقررات» به عنوان مبنای عمل دست اندرکاران ورزش، «مراجع رسیدگی کننده» به عنوان نهاد‌هایی که در صورت وقوع اختلاف و یا ایجاد مسئولیت برای طرف ورزشکار، صلاحیت رسیدگی دارند و «منابع انسانی» به عنوان اشخاصی که صلاحیت فعالیت در حیطه حقوقی ورزشی را دارا هستند از عوامل مهم و تأثیر گذار این روابط حقوقی تلقی می‌شوند.
با بررسی در محیط حقوق ورزشی ایران به نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت‌ها و تهدیداتی دست خواهیم یافت که البته با شناخت وضعیت موجود و مرور بر چشم انداز محیط حقوق ورزشی کشور، راهبردها، سیاست ها و طرح‌ها، ما را به سوی استراتژی و راهبرد معین درآینده ورزش کشور سوق خواهد داد.

۳۰ آبان ۱۳۸۹ ۱۱:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.