بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو؛ رئیس فدراسيون شطرنج : به سکوی سوم چشم دوخته ایم

با توجه به نتایج خوب تیم ملی در المپیاد جهانی شطرنج، به کسب سکوی سوم در بازی های آسیایی امیدوار شده ایم.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کامبوزیا اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه اردوهای تیم ملی شطرنج جهت حضور قدرتمند در بازی های آسیایی گوانگژو آغاز شده است.

برگزاری مسابقات جام فردوسی و بزرگداشت استاد مصطفوی کاشانی جزو مسابقات ارزشمند داخلی در کشورمان بود که در آمادگی بازیکنان تاثیر بسزایی داشت.

وی تصریح کرد: اعزام تیم های ملی به اردوهای برون مرزی کشورهای آلمان، یونان و آذربایجان نیز از دیگر اقدامات فدراسیون جهت آمادگی نمایندگان کشورمان جهت حضور در گوانگژو بوده است.

مهندس کامبوزیا با اشاره به رقابت های شطرنج المپیاد جهانی ادامه داد: یکی از بزرگترین مسابقات شطرنج چندی پیش در کشور روسیه برگزار شد و ارتقاء رتبه ایران از جایگاه 39 دنیا به 29 در بخش آقایان و از رتبه 40 به 19 در بخش بانوان یکی از ارزشمندترین دستاوردهای فدراسیون در سال جاری محسوب می شود.

وی ادامه داد: در رقابت های المپیاد تیم کشورمان موفق شد تیم نیرومند ویتنام را با نتیجه 5/2 بر 5/1 مغلوب کند. این نتیجه نشان داد که در بازی های آسیایی حداقل شانس روی سکوی سوم رفتن را خواهیم داشت. همانطور که مطلع هستید دو تیم چین و هند اغلب بر روی سکوی اول و دوم آسیا قرار می گیرند و سایر تیم ها به دنبال مکان سوم هستند. تیم ایران برای کسب عنوان سومی با ویتنام، ازبکستان، قزاقستان و فیلیپین رقابت دشواری خواهد داشت.

کامبوزیا افزود: در حال حاضر آخرین اردوی تیم ملی شطرنج در جزیره کیش در حال برگزاری است و با پایان یافتن این اردو نمایندگان کشورمان راهی گوانگژو خواهند شد.

وی اذعان داشت: شطرنجبازان تیم ملی در 2 بخش انفرادی و تیمی در این دوره از بازی‌ها به مصاف حریفان آسیایی خود خواهند رفت. اعضای تیم ملی در بخش انفرادی آقایان مرکب از الشن مرادی و احسان قائم مقامی و در بخش بانوان شادی پریدر و آتوسا پورکاشیان 17 آبان به همراه اساتید بزرگ لاندا و کوینیس دو مربی خارجی و هادی کریمی به عنوان سرپرست راهی گوانگژو می‌شوند.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: گروه دوم در بخش مسابقات تیمی، آقایان مرتضی محجوب، همایون توفیقی و اصغر گلی‌زاده و خانمها شایسته قادرپور، میترا حجازی‌پور و غزل حکیمی‌فرد در هفته دوم به بازیکنان اصلی اضافه خواهند شد.
۱۷ آبان ۱۳۸۹ ۱۰:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.