بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو؛سه روانشناس ورزشی همراه کاروان اعزامی به گوانگجو

بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو؛سه روانشناس ورزشی همراه کاروان اعزامی به گوانگجو
روانشناسان ورزشی کاروان اعزامی به بازیهایی آسیایی به گوانگجو را همراهی می کنند.

 


بر پایه این گزارش؛ کمیته فرعی روان‌شناسی ورزشی به منظور تأمین خدمات روان‌شناسی ورزشی به تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی گوآنگژواز تیر ماه 89 اقدام به نیاز سنجی نمود و با دعوت از رؤسای فدراسیون‌ها ، فعالیت های خود را با تیم های متقاضی آغاز نمود.

شمسی منفرد مسئول کمیته فرعی روانشناسی ورزشی بازیهایی آسیایی و المپیک و مشاور مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در  خصوص فعالیتهای این مرکز جهت آمادگی روحی و روانی هر چه بیشتر تیمهای اعزامی به این دوره از رقابتها گفت: در ابتدای فعالیت این مرکز فدراسیون‌هایی که خواهان تأمین روان‌شناس ورزشی بودند از سوی کمیته ملی المپیک براساس نیاز ها و درخواست آنها معرفی شدند.

منفرد در ادامه گفت: تعدادی از این فدراسیون‌ها، خواهان ارتقاء دانش روان‌شناسی ورزشی مربیان بودند. لذا بر این اساس، معرفی مشاور روان‌شناس ورزشی به فدراسیون‌های متقاضی و برگزاری کارگاه های روان شناسی کاربردی برای مربیان در دستور کار قرار گرفت.

وی  افزود: در اولین اقدام به فدراسیون‌های متقاضی مشاور روانشناس ورزشی معرفی شد که فعالیت خود را با حضور در کنار تیم‌ها آغاز نمودند که از جمله این فعالیت‌ها می توان به ارزشیابی، مشاهده، مشاوره‌های فردی و گروهی و آموزش مهارت‌های ذهنی به ورزشکاران اشاره کرد .

منفرد همچنین در خصوص برگزاری کلاسهای هم آموزی ویژه مربیان اعزامی به گوانگجو نیز گفت: هر ماه یک کارگاه روان‌شناسی ورزشی کاربردی برای مربیان برگزار شد که محور بحث‌ها مدیریت استرس، چگونه تمرکز ورزشکاران در طی مسابقه، ارتباط مربی با ورزشکار و نقش آن در عملکرد ورزشی و روزهای آخر آمادگی (تمرین‌زدگی، آمادگی برای مسابقه و موضوعات سفر) بود.

مسئول کمیته فرعی روانشناسی ورزشی بازیهایی آسیایی و المپیک در پایان در خصوص همراهی روانشناس ورزشی همراه با کاروان اعزامی گفت: به منظور تکمیل فعالیت‌های انجام شده و برای ادامه حمایت‌های روان‌شناختی در طی مسابقات 3 نفر مشاور روان‌شناسی ورزشی به بازیهای آسیایی گوانگجو اعزام می شوند.

۱۷ آبان ۱۳۸۹ ۱۰:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.