سرمربی تکواندو یونان : ساعی دیگری در تکواندو ایران ظهور خواهد کرد/ایران در گوانگژو 2طلای مردان و 1 طلای زنان را می گیرد

سرمربی تکواندو یونان : ساعی دیگری در تکواندو ایران ظهور خواهد کرد/ایران در گوانگژو 2طلای مردان و 1 طلای زنان را می گیرد
تیم ملی تکواندو یونان از هفته گذشته اردوی مشترک خود را با تیم ملی ایران و چند تیم باشگاهی در مرکز جهانی تکواندو برپا کرده است .



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛هنک مایر سرمربی تیم ملی یونان اظهار داشت : تمرینات تیم ملی ایران را دیده ام و اکثر تکواندوکاران ایران را می شناسم اما نمی توانم در مورد فرد خاصی برای جانشینی هادی ساعی در تکواندو ایران صحبت کنم اما به طور حتم ساعی دیگری در تکواندو ایران ظهور خواهد کرد .

وی گفت : محبوبیت تکواندو در ایران و داشتن علاقمندان فراوان موجب پیشرفت آن در دنیا شده و هر روز شاهد معرفی پدیده جدیدی در تیم ملی ایران هستیم .

مایر در خصوص شناخت خود از بازیهای آسیایی تصریح کرد : با توجه به قدرت تکواندو ایران در آسیا و دنیا فکر می کنم ایران در بازیهای آسیایی گوانگژو چین صاحب 2 مدال طلا در بخش مردان و یک مدال طلا در بخش بانوان شود .

وی افزود : تیم های اصلی ایران را در بازیهای آسیایی گوانگژو را در تورنمنت بین المللی منچستر دیده ام . بانوان ایران پیشرفت بسیار خوبی کرده و کسب 3 مدال طلای بانوان ایرانی در آن مسابقات موجب حیرتم شد در صورتی که اگر سال قبل این مدالها کسب می شد هرگز آن را باور نمی کردم اما رقابتهای منچستر چندی پیش با سطح فنی بسیار بالایی با حضور اکثر کشورهای قدرتمند دنیا برگزار شد .

سرمربی تیم ملی تکواندو یونان در مورد مرکز جهانی تکواندو ایران گفت : 20 سال است به عنوان مربی فعالیت دارم و در کشورهای مختلفی مربیگری کرده ام اما باید بگویم تا به حال مرکزی با این تجهیزات کامل برای تمرین مانند مرکز جهانی تهران را ندیده بودم این مرکز یکی از بهترین مکانهای تمرینی برای تکواندوکاران است و می توان به توجه تکواندو درایران با این مرکزدست یافت .

مایر تاکید کرد :تیم ملی مردان ایران بهترین و نخستین تیم در دنیا است و دراین اردوی مشترک تدارکاتی با ایران تکواندوکاران یونانی از لحاظ فنی پیشرفت بسیاری خواهند کرد که در واقع در کنار تیم ملی ایران انگیزه یونان ها برای تلاش بیشتربه حداکثر می رسد .

وی افزود : افتتاح مرکز جهانی تکواندو ایران نه تنها به پیشرفت این ورزش در کشورهای دیگر با حضور در آن کمک می کند بلکه موجب می شود تکواندوکاران ایرانی نیز با فرم های تکواندوکاران دیگر کشورها در درازمدت آشنا شوند .

 
مایر تصریح کرد : فکر می کنم طی سالهای 2011و2012 با توجه به چنین مرکزی در ایران شاهد حضور بیشتر تیمهای خارجی باشیم زیرا اکثر کشورها قصد برپایی اردوهای تدارکاتی قبل از المپیک لندن را دارند .

وی در خصوص انتخاب ایران یا کره برای برپایی اردوی تیم های خارجی گفت : با توجه به اینکه اکثر کشورهای دنیا از مربیان کره ای بهره می برند برپایی اردوهای تدارکاتی در کره بیشتر است اما تکواندو هر روز جهانی تر می شود و به تدریج با بیشتر شدن مربیان غیر کره ای در تیم ها ممکن است آنها تمایل به برپایی اردوهای تدارکاتی در ایران را داشته باشند .

مایر افزود : قرار است مرکز جهانی درهمه قاره ها ایجاد شود به همین دلیل فکر می کنم علاوه بر ایران و کره مکزیک مقصد بعدی تکواندوکاران قاره آمریکا باشد .

سرمربی تیم ملی یونان گفت : تکواندو ایران حرفه ای تر از قبل شده و تغییرات زیادی کرده که همین تمرینات حرفه ای موجب ایجاد تغییر ، تفاوت و پیشرفت تکواندوکاران ایران شده است .

مایر در خصوص تثبیت تکواندو یا حذف آن از بازیهای المپیک گفت : مسئولان IOC  (کمیته بین المللی المپیک) به دنبال ورزش های جهانی در المپیک هستند و خوشبختانه تکواندو با جهانی شدن و توسعه آن در پنج قاره دنیا این شرایط را دارد و همه قاره ها در بازیهای المپیک صاحب مدال می شوند و تکواندو با توجه به محبوبیت آن در همه قاره ها و امکان استفاده همه مردم دنیا بدوم محدودیتمادی در المپیک ماندگار می شود .

وی ادامه داد : کمیته بین المللی المپیک خواستار کاهش دخالت انسان درقضاوت مسابقات و ورزش است و ورود هوگوهای الکترونیکی به مسابقات تکواندو می تواند در نگهداری آن در بازیهای المپیک مهم باشد .

مایر خاطر نشان کرد : تکواندو تفاوت زیادی نسبت به چند سال قبل کرده و این تفاوت به دلیل ورود هوگوهای الکترونیکی است ضمن آنکه فدراسیون تکواندو ایران تغییر قوانین مختلف در این ورزش را به خوبی به سرمربی تیم ملی تفهیم می کند و مهماندوستاز این نظر توانسته خود را با قوانین روز و هوگوهای جدید سازگار کند . مهماندوست تجربه مربیگری در چین تایپه را نیز دارد و این موضوع موجب موفقیت کنونی وی شده اما نمی توان نوع مربیگری و افتخارات مهماندوست را باذوالقدر سرمربی سابق تیم ملی ایران را با هم قیاس کرد .
 

وی افزود : با ورود هوگوهای الکترونیکی وتغییرات در مسابقات آموزش ها نیز متفاوت شده به همین دلیل نمی توان گفت کدام مربی ایران بهتر از دیگری است یا ایجاد تغییرات عمده درتکواندو به نظر من هر دو مربی رد زمان خود موفق بوده اند .

مایر گفت : این چهارمین بار است که به ایران آمده ام اما باتیم یونان برای نخستین بار است که به ایران سفر کرده و در آینده هم به ایران سفر خوهم کرد .

 
۲ آبان ۱۳۸۹ ۱۱:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.