پیش بسوی بازیهای آسیایی گوانگژو؛دسترسی پاروزنان اعزامی به بازیهای آسیایی به رکوردهای برتر آسیا

پیش بسوی بازیهای آسیایی گوانگژو؛دسترسی پاروزنان اعزامی به بازیهای آسیایی به رکوردهای برتر آسیا
کاروان 28 نفره روئینگ ایران امسال با امید به کسب مدالهای رنگین راهی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوآنگژو می شود تا در میان رشته های مدال آور سهمی هم از آن این قایقرانان شود.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی؛تیم ملی روئینگ ایران که در طول چهار سال اخیر به رشد قابل توجهی دست یافته است امسال با انگیزه و البته تجربه ای بالاتر راهی گوآنگژو می شود تا میان رقبای قدرتمند آسیایی، خودی نشان دهد و در این میان با پیشی گرفتن از آنها چند مدال را هم برای کشورمان به ارمغان آورد. این کاروان 25 نفره که 6 نفر از آنها را دختران و 19 نفر را پسران تشکیل می دهند هم اکنون به مرز آمادگی بالایی رسیده اند تا جایی که رکوردهای آنها در طول تمرین ها به خوبی این امر را ثابت می کند که پاروزنان جوان ایران به پتانسیل کسب سکوهای آسیایی رسیدند و آنها را باید هم سطح برترین پاروزنان دنیا دانست چراکه اکثر برترین های دنیا از شرق آسیا هستند.

در این میان از تلاش فدراسیون قایقرانی برای به اوج رسیدن روئینگی های ایران هم نباید گذشت. آنها با به خدمت گرفتن مربی درجه اول در دنیا، استعداد و پتانسیل جوانان ایرانی را به جایی رساندند که حالا در آسیا جزو مدعیان محسوب می شوند و باید نگاه ویژه تری به آنها داشت. لیو چون سرمربی چینی و مایک دیوید هیل سرمربی نیوزلندی تیمهای ملی روئینگ ایران هستند که به خوبی ملی پوشان را برای حضور در رویدادی سخت در آسیا مهیا کرده اند. آنها از جمله مربیان مطرح در دنیا هستند که سوابق قهرمانی های زیاد دیگری را هم دارند و حالا می خواهند افتخارآفرینی جوانان ایران را در گوآنگژو تجربه کنند. این مربیان با انجام رکوردگیری مستمر در طول تمرین ها روحیه رقابت را در میان پاروزنان زنده نگه داشتند تا ملی پوشان از هیچ میدانی هراس نداشته باشند. در هر حال این رشته که تنها 4 سال از عمر آن در ایران می گذرد به خوبی جایگاهش را در کشور پیدا کرده است تا جایی که حضور در المپیک در میان سایر رشته های قایقرانی به خوبی این امر را ثابت می کند که استعداد ایرانی می تواند با این نوع قایق ها هماهنگ شده تا از میان آن قهرمانی های مختلف کسب شود.
۲ آبان ۱۳۸۹ ۱۰:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.