دکتر احمدی نژاد:بازوبند پهلوانی متعلق به همه جوانان شایسته ایران اسلامی است

دکتر احمدی نژاد:بازوبند پهلوانی متعلق به همه جوانان شایسته ایران اسلامی است
رییس جمهور گفت:بازوبند پهلوانی متعلق به همه جوانان برومند ایران اسلامی است که در همه زمینه ها خود و فرهنگ ایران زمین را به عنوان یک قهرمان و یک پهلوان به جهانیان معرفی می کنند.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل سایت سازمان تربیت بدنی ؛دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان شب گذشته با حضور در همایش بزرگ ورزشکاران رزمی که به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش برگزار شد با اهدای بازوبند پهلوانی خود به همه جوانان ایران اسلامی گفت: جوانان خوب ایرانی همه شایسته تقدیر هستند و من این بازوبند را به این عزیزان که‌آینده سازان کشور پهناور ایران اسلامی هستند تقدیم می کنم.

این جمله زمانی از زبان دکتر احمدی نژاد بیان شد که دکتر احمدی نژاد بازوبند پهلوانی ایران را بر بازوی آرش مردانی بستند و بلافاصله دکتر سعیدلو نیز یک بازوبند پهلوانی را بر بازوی رییس جمهور بست تا رییس جمهور آن را به جوانان ایرانی تقدیم کند.
در این مراسم دکتر محمود احمدی نژاد با تقدیر از برگزاری این همایش بزرگ و تبریک روز ورزش و تربیت بدنی برای ورزشکاران و جامعه ورزش آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون داشتند.

در این شب بیاد ماندنی که مصادف با ولادت امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)و در گرامی داشت روز تربیت بدنی و ورزش برگزار شد رشته های مختلف ورزشی از جمله رشته های رزمی با ارائه نمایش های ویژه ضمن به نمایش در آوردن آمادگی بالای خود گوشه هایی از هنرهای رزمی را هم نمایش دادند تا مورد تشویق رییس جمور کشورمان قرار گیرند.

اما قسمت جالب این مراسم رونمایی از تمبر یادبود روز تربیت بدنی و ورزش بود که برای نخستین بار با طراحی ورزشی رونمایی شد و دکتر احمدی نژاد آن را ممهور کرد تا برای نخستین بار تمبر روز ورزش هم رونمایی شود.

این نخستین تمبر ورزش بشمار می رود که طرح آن بر پایه هنر کاشی کاری ایرانی- اسلامی با رنگ غالب فیروزه ای و منقوش به ذکر تمام پهلوان و ورزشکاران ایران عزیز" یا علی مدد" بوده و همچنین آرم سازمان تربیت بدنی و نشانه هایی از رشته های مختلف ورزشی در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته است.

حمید سجادی معاون ورزشی سازمان تربیت بدنی هم در بخشی از مراسم به نمایندگی از سوی جامعه ورزش ضمن خیرمقدم به رییس جمهور و تبریک روز تربیت بدنی و ورزش گفت: به عنوان نماینده ورزش کشور از ریاست محترم جمهوری به دلیل حمایت های که همواره از ورزش دارند تشکر می کنم.

'حمید سجادی'خاطرنشان کرد: امروز نمایندگان 6 فدراسیون ورزشی و 197 سبک رزمی در این همایش حضور دارند که 25 درصد کل ورزشکاران سازمان یافته کشور را تشکیل می دهند.
وی افزود: نمایندگان جامعه رزمی خود را به همراه ورزشکاران باستانی کار به سالن 12 هزار نفری آزادی رسانده اند تا میزانی از آموخته های خود را به نمایش بگذارند .

وی ابراز امیدواری کرد ورزشکاران کشورمان در بازی های آسیایی گوانگ ژو نیز بتوانند قابلیت های خود را عرضه کرده و برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.
در این مراسم دکتر سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی طی سخنانی گفت:ورزشکاران ما عزم خود را برای معرفی فرهنگ ایرانی -اسلامی به جهانیان جزم کرده اند.

دکتر سعیدلو گفت: جمع حاضر، ورزشکاران پرتلاش و پر انرژی رزمی کار ایران اسلامی، به عنوان عضوی از بدنه تنومند ورزش کشور، شایسته توجهات ویژه در جهت تداعی جامعه ای پاک و سرشار از سلامتی و پایداری است، که به عنوان نمایندگانی از کل ورزش ایران و برای پاسداشت روز تربیت بدنی در این جمع حضور دارند تا ضمن دیدار با رییس جمهور محبوبشان پیام سلامتی، نشاط و قهرمانی را که از ارکان فرهنگ و ورزش است اعلام کنند.

وی گفت: ایرانیان با تربیت اسلامی رشد و نمو می کنند، تمام اعمال و رفتارشان نشأت گرفته از اعمال دینی و مذهبی است، به همین دلیل است که ورزش هایی که خاستگاه ایرانی دارند از روح و منش جوانمردی و پهلوانی برخوردار می باشند.

همچنین سرلوحه ورزش باستانی که برخواسته از این مرز و بوم است، جوانمردی، احترام به مقدسات و شعائر دینی، احترام به بزرگان و ارج نهادن به سادات است. ورزش باستانی با مدح ائمه و ذکر سجایا و مناقب امیرالمومنین علی (ع) اجین شده است.
گر بر نفس خود امیری مردی
گر بر دگری خرده نگیری مردی
معاون رییس جمهور ادامه داد: بی شک ورزش از جمله مهمترین ابزار نشان دادن شخصیت، فرهنگ، تعالی و ارزشهای والای اسلامی و ایرانی زنان و مردان این سرزمین پاک در عرصه های جهانی است. باید که با همدلی و اتحاد، با بهره گیری صحیح و کارآمد از توانمدیهای عظیم جوانان برومند این مرز و بوم، بیش از پیش با به کارگیری این ابزار، معرف انسان پاک مسلمان ایرانی در جهان باشیم.

این امر میسر نیست مگر با یک دلی و یکرنگی در رسیدن به اهداف برنامه های کارشناسانه و اجرایی، هر چند در مسیری سخت و دشوار .
دکتر سعیدلو افزود:تلاش های فرهنگی و همت ورزشکاران ، مربیان و دست اندر کاران ورزش باعث شده تا امروز شاهد محیطی به دور از تنش و آراسته به رفتارهای اخلاقی و جوانمردانه باشیم،چرا که ورزشکاران ما عزم خود را برای معرفی فرهنگ اسلامی - ایرانی به جهانیان جزم کرده اند.

ورزشکاران ایرانی نماد قدرت،صلابت، اخلاق و ارزش های والای انسانی و اسلامی هستند و هر یک بر سکوی افتخار به وسعت ایران اسلامی همچون ستاره ای می درخشد.ورزشکاران ما نیز به مانند نخبگان این مرز و بوم در سایر حوزه ها توانمندی خود را به منصه ظهور خواهند گذاشت.

ورزشکاران ایران اسلامی نماد این کشور پهناورمی باشند و ارزش مقام آوری جوانان ورزشکار در بطن اخلاق و ارزش های اسلامی و عدالت خواهی که ریشه در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما دارد نهفته است.

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین گزارش مفصلی را از ورزش همگانی،حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان،بازی های آسیایی کوانگژو و توسعه اماکن ورزشی را ارائه داد.
۲۸ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.