پیام تبریک رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک به مناسبت روز تربیت بدنی ؛جامعه بدون ورزش جامعه بدون سلامت است

پیام تبریک رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک به مناسبت روز تربیت بدنی ؛جامعه بدون ورزش جامعه بدون سلامت است
مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و بهرام افشار زاده دبیر کل فرا رسیدن روز تربیت بدنی را به تمامی آحد جامعه تبریک گفتند.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در متن پیام مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش آمده است:
امروز ورزش در جهان یکی از معیارهای توسعه یافتگی هر کشور در عرصه علمی ، فرهنگی و اجتماعی بوده بطوریکه بسیاری از مردمان جهان کشورهای دیگر قاره ها را بر اساس حضور و عملکرد تیمهای ورزشی شان در رقابتهای جهانی و المپیک می شناسند که این امر نشان دهنده عمق نفوذ ورزش در بین ملت ها جهان است. از طرفی توجه به مقوله ورزش در عرصه بین المللی که تاثیر بسزایی در همگرایی،وحدت ملی وایجاد شادابی در سطوح مختلف جامعه دارد باعث گردیده تا دولت خدمتگزار نهم و دهم به رغم برخی محدویتها به هیچ وجه از بودجه ورزش نکاسته بلکه در جهت افزایش آن برای گسترش ورزش همگانی و قهرمانی اقدام کند که این امر باعث گردید تا در کنار افزایش سرانه ورزشی کشور برای هر شهروند ایرانی طی سالهای اخیر، شاهد موفقیت های کم نظیری در ورزش کشور از سوی جوانان عزیز این مرز و بوم باشیم.

حال در آستانه اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازیهای آسیایی شاهدیم چگونه جامعه ورزش کشور با همدلی و همگرایی حاکم در سازمان تربیت بدنی ،کمیته ملی المپیک ،فدراسیونها و... در حال آماده سازی ورزشکاران عزیزمان برای حضوری مقتدرانه در این رقابتهاست تا همچون ادوار گذشته بارها پرچم پر افتخار ایران اسلامی را در این رقابتها به اهتزاز در آوردند.

لذا ضمن تبریک روز  تربیت بدنی یا روز ورزش برای تمامی آحاد جامعه و بخصوص ورزشکاران و تاکید بر توجه مردم عزیز برمقوله ورزش و پرداختن به آن به وضوح شاهدیم ورزش ایران طی سالهای اخیر همچون دیگر عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی در عرصه جهانی به رشد خود با شتاب بیشتری ادامه داده و آرام آرام می رود تا  مردمان خوب کشورمان ساعاتی از شبانه روز خود را در جهت افزایش سلامت جامعه به ورزش همگانی و خانوادگی اختصاص دهند.

بدون شک با توجه به تاکید کارشناسان بر گسترش مقوله ورزش همگانی و تلاش های دولت محترم در این زمینه انتظار می رود در این راه سخت سازمان های غیر دولتی نیز با برداشتن گوشه ای ازاین مسئولیت سنگین، دولت محترم و متولیان ورزش کشور را در امر دستیابی به موفقیتهای متعدد در عرصه همگانی کردن ورزش و گسترش فرهنگ آن در جامعه در کنار افزایش امکانات سخت افزاری  یاری نمایند.

همچنین بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته نیز ضمن تبریک روز تربیت بدنی اظهار داشت:امروزه ورزش نه فقط یک تفریح یا برنامه ای برای پر کردن اوقات فراغت جوانان،بلکه یک نیاز اصلی برای تمامی جوامع بشری آنهم در رده های سنی مختلف محسوب شده بطوریکه در کنار رشد روز افزون صنعت در جهان شاهد آنیم که مسئولان دولتی هر کشور جهت مبارزه با پیامدهای ناشی از انفجار صنعت در جهان، تاکید بسیاری بر انجام ورزش در تمامی سطوح سنی و جنسی مردمان خود دارند.

شاید توجه به همین مسائل باعث گردید تا کمیته بین المللی المپیک اقدام به برگزاری نخستین دوره بازیهای المپیک نوجوانان کرد تا نشان دهد بدون توجه به اهمیت کسب مدال در این بازیها  فقط به گسترش روح االمپیزم در قالب گسترش ورزش در کنار کارهای فرهنگی برای نوجوانان می اندیشد تا نشان دهد ورزش ،عمومی ترین مقوله اجتماعی در جهان دانست که سن و سال و مرد  وزن نمی شناسد.

لذا ضمن تبریک روزورزش و تربیت بدنی به مردم و مسئولان سازمان به این نکته اشاره می کنم که برای همه ما ایرانیان واجب است تا ورزش را بطور روزانه هر چند هم کوتاه سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تا ضمن همگانی کردن ورزش در ابعاد اجتماعی و ایجاد نشاط روحی و سلامت جسمی برای خود ، بتوانیم پدر و مادرانی سالم برای فرزندان خود بوده و با حداکثر توان جسمی و روحی در خدمت سازندگی ایران اسلامی در تمامی عرصه های جهان باشیم چرا که جامعه بدون ورزش جامعه بدون سلامت است.

 

۲۶ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.