در دیدار با مدیر اجرایی برنامه های مشترک سازمان ملل متحد؛دکتر سعیدلو: ورزش یکی از مهمترین راه های سالم سازی جامعه بشری است

در دیدار با مدیر اجرایی برنامه های مشترک سازمان ملل متحد؛دکتر سعیدلو: ورزش یکی از مهمترین راه های سالم سازی جامعه بشری است
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در دیدار با مدیر اجرایی برنامه‌‌های مشترک سازمان ملل متحد گفت: یکی از راه های مهم مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی توجه به سلامت انسانها از طریق ورزش است و جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول اعتقادی و فرهنگی خود اهمیت بسیار بالایی برای سلامت آحاد جامعه قائل است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر علی سعیدلو در دیدار خود با "میشل سایدابه" افزود: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر احیای افرادی که دچار ناهنجاری های اجتماعی هستند دارد و در قرآن کریم نیز از نجات یک فرد به عنوان نجات یک جامعه یاد شده است و این بیانگر اهمیتی است که خداوند متعال برای سلامت تک تک آحاد بشر قائل است.

وی امراض و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل ایدز را محصول مدیریت غیر انسانی، غیر الهی و نامتوازن جهانی دانست و افزود: تنها راه نجات بشر توجه به اعتقادات و مبانی اعتقادی، الهی و دینی است.

معاون رییس جمهور افزود: مدیریت دنیای استکباری کمترین توجهی به فلاح و رستگاری بشر و ظرفیت‌های انسانی او ندارد و ریشه این نابسامانی ها در دنیای امروز ماحصل استمرار حکومت های سلطه گر و استکباری است و اگر نگاهی به تاریخچه و ریشه نابسامانی ها داشته باشیم می ببینیم که این ناهنجاری ها و آسیب‌های مانند ایدز از کجا شروع شده و چگونه در کجا گسترش و توسعه پیدا کرد خواهیم دید، ریشه تمام آنها به برنامه‌ریزی‌های نظام های غیر الهی بر می گردد و اگر می خواهیم بشر به فلاح و رستگاری برسد باید در نوع مدیریت جهانی تغییراتی اساسی ایجاد کرد.

رییس سازمان تربیت بدنی خطاب به نماینده سازمان ملل گفت: خوشبختانه شما به کشوری سفر کرده اید که دارای یک نظام اعتقادی و الهی است و به همین دلیل کمتر شاهد شیوع اینگونه آسیب‌ها و ناهنجاری ها در ایران اسلامی هستیم. در نظام ما به خود انسان به عنوان یک موجود با ارزش نگاه می شود و فکر می کنم با توجه به اینکه شما یک آدم باهوشی هستید کاملا صحبت های مرا متوجه می شوید.

دکتر سعیدلو افزود: من تلاش های شما و همکارانتان را در راه سالم سازی جوامع و احیای انسان های بیمار ارج می نهم و حتما شما انسان های خوبی هستید که خداوند شما را در این راه قرار داده است.

رییس سازمان تربیت بدنی ورزش را مهم ترین راه سالم سازی جامعه برشمرد و با اشاره به افتخارات ورزش ایران گفت:ما 50 فدراسیون فعال در ایران دارسیم که تقریبا یک سوم آنها در جهان حرف اول را می زنند و مطرح هستند ضمن اینکه در راه توسعه ورزش همگانی هم گامه های مهم و بسیار خوبی را بر داشته ایم. طی یکسال گذشته که از آغاز دولت دهم و حضور بنده در راس ورزش می گذرد ما 54 عنوان قهرمانی جهان و آسیا را به دست‌اورده ایم که در 16 مورد این افتخارات برای نخستین بار به دست آمده است.
وی گفت:هفته گذشته جوان 21 ساله ایرانی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به عنوان قویترین و برترین مرد جهان انتخاب شد و همانجا مدال خود را به شهدا وجانبازان تقدیم کرد و یقینا با این جوانان اعتیاد و امراض این چنینی در کشور ماه
راهی نخواهد داشت.

دکتر سعیدلو با تاکید بر این نکته که قهرمانان و جوانان ما می توانند علاوه بر تاثیری که در داخل کشور می گذارند به سلامت سایر نقاط جهان هم کمک کنند گفت: می دانم که دو سه نفر از قهرمانان ما به عنوان سفیران سازمان ملل انجام وظیفه می کنند اما ما این توانایی و این ظرفیت را داریم که باز هم از طریق ورزش به سلامت منطقه و کشورهای دوست و مسلمان کمک کنیم.

آقای سایدابه در این دیدار ضمن اعلام خوشحالی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دکتر سعیدلو گفت: ورزش در هر جامعه‌ای علاوه بر همه فوایدی که دارد باعث می شود جوانان را در برابر ناهنجاری های مختلف تجهیز و محافظت کند و آنها را از رفتن به راه های مخاطره آمیز بر حذر دارد چرا که یک فرد سالم باعث یک خانواده سالم و یک خانواده سالم باعث یک جامعه سالم خواهد بود.
۲۱ مهر ۱۳۸۹ ۱۳:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.