ژاک روگ : هند می تواند یک داوطلب جدی برای بازی های المپیک 2020 باشد

ژاک روگ : هند می تواند یک داوطلب جدی برای بازی های المپیک 2020 باشد
ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در مراسم افتتاحیه بازیهای کشورهای مشترک المنافع اعلام کرد که هند می تواند یک داوطلب جدی برای استقبال از بازی های المپیک باشد.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ژاک روگ گفت : علی رغم مسائل و مشکلات به وجود آمده در برگزاری بازی های کشورهای مشترک المنافع، هند می تواند یک داوطلب جدی برای برگزاری بازی های المپیک باشد.

بر اساس این گزارش؛ برای رئیس کمیته بین المللی المپیک یک تفاوت میان بازی های المپیک و بازی های کشورهای مشترک المنافع وجود دارد. به نظر وی، بازی های المپیک بازی های بسیار پیچده و جالب توجهی هستند.

ژاک روگ اطمینان داد : من فکر می کنم که هند برای داوطلبی بازی های المپیک و برگزاری موفق بازی های کشورهای مشترک المنافع پایگاه های خوبی دارد که در نهایت می تواند به هند برای یک داوطلبی جدی برای بازی های المپیک 2020 کمک کند.


شایان ذکر است مراسم با شکوه افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی های کشورهای مشترک المنافع، در میان تدابیر شدید امنیتی در استادیوم جواهر لعل نهرو در دهلی شروع شده است.


 برگزارکنندگان این مسابقات که در پرجمعیت ترین کشور عضو کشورهای مشترک المنافع انجام می شود می گویند این بازی ها بزرگ ترین مسابقات در تاریخ ورزش کشورهای مشترک المنافع خواهد بود.

حدود صد هزار مامور پلیس و امنیتی از سراسر هند به پایتخت اعزام شده اند و تمام فروشگاه های دهلی در روز افتتاح بازی ها تعطیل شده اند. نزدیک به 7000 ورزشکار از 71 کشور طی یازده روز در این مسابقات و 17 رشته ورزشی به رقابت می پردازند.

بازی های کشورهای مشترک المنافع هر چهار سال یک بار با شرکت مستعمره های سابق بریتانیا برگزار می شود. این مسابقات نخستین بار در سال 1930 تحت عنوان بازی های امپراتوری بریتانیا، با شرکت یازده کشور در شهر همیلتون در کانادا برگزار شد. این بازی ها برای دولت هند هزینه  زیادی در بر داشته است.

۱۴ مهر ۱۳۸۹ ۱۱:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.