جام‌جهانی والیبال - ایتالیا ؛نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در رقابتهانی جهانی برابر ژاپن

جام‌جهانی والیبال - ایتالیا ؛نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در رقابتهانی جهانی برابر ژاپن
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی 2010 ایتالیا موفق شد از سد تیم ملی ژاپن عبور بگذرد.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دومین دیدار ملی‌پوشان والیبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2010 ایتالیا امشب برابر ملی‌پوشان ژاپن برگزار شد که در پایان شاگردان حسین معدنی موفق شدند با نتیجه 3 بر یک حریف خود را شکست دهند.

در این مسابقه که هدایت آن بر عهده داورانی از کانادا و جمهوری چک بود تیم ملی با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی عراقی، حمزه زرینی، علیرضا نادی، آرش کشاورزی، محمد محمدکاظم و عبدالرضا علیزاده وارد زمین شد.

در گیم نخست ملی‌پوشان ایران همانند بازی گذشته در دریافت‌های اول با مشکل مواجه بودند که این موضوع به شدت در بازی تیم ایران محسوس بود. در این بین ژاپنی ها بازی کم نقصی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند با آنالیزهایی که کرده بودند و بردن بازی به سمت آنتن در این گیم به راحتی و با نتیجه 25 بر 15 تیم ایران را با شکست بدرقه کنند.

شاگردان حسین معدنی در ابتدا بازی را بسیار ضعیف شروع کردند، اما در ابتدای گیم دوم با توجه به عملکرد نه چندان خوب حمزه زرینی کادرفنی تصمیم گرفت تا از آرش کمالوند استفاده کند. در این گیم ملی‌پوشان ایران با توجه به آنالیز دقیق تیم ژاپن توانستند در دفاع عقب زمین و دفاع روی تور عملکرد بسیار بهتری نسبت به گیم نخست داشته باشند. در این گیم پس از دریافت های خوب و با در اختیار قرار دادن توپ های سالم به پاسور، شرایط خوبی را برای حمله فراهم می کردند که در پایان این گیم با نتیجه 25 بر 17 به سود ملی پوشان ایران خاتمه یافت.
در ابتدای گیم سوم ملی پوشان ایران که از پیروزی در گیم دوم روحیه بالایی داشتند بازی پایاپایی را برابر حریف آسیایی خود به نمایش گذاشتند.

کادر فنی تیم ایران در این گیم از بازیکنانی مانند مهدوی و عندلیب استفاده کرد که عملکرد خوبی داشتند. در این گیم پاسور تیم ملی تاکتیک‌های مختلفی را در حمله به کار گرفت و موقعیت‌های خوبی را برای سایر بازیکنان فراهم کرد. همین عامل باعث پیش افتادن شاگردان حسین معدنی در ابتدای این گیم شد، اما در ادامه این ژاپنی‌ها بودند که توانستند ابتکار عمل را به دست گرفته و از حریف خود پیش بیفتند. در ادامه با گرفتن وقت‌های استراحت به موقع و ایجاد وقفه‌های کافی در جریان بازی توسط کادر فنی ایران، ملی پوشان توانستند با نتیجه 26 بر 24 از سد حریف آسیایی خود عبور کنند تا بازی به گیم چهارم کشیده شود.

در گیم چهارم والیبالیست های ایران با استفاده از تجربه گیم های گذشته و شناخت بیشتر از حریف توانستند بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته و پیروز میدان لقب بگیرند. این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 23 به سود تیم ایران خاتمه پیدا کرد.
با این نتیجه ملی پوشان ایران نخستین پیروزی خود را در ادوار جام جهانی جشن گرفت؛ تیم ایران پیش از این نتوانسته بود در مسابقات جهانی پیروزی کسب کند.

تیم ملی ایران در گروه نخست رقابت‌های جام‌جهانی 2010 ایتالیا با تیم‌های ملی ایتالیا، مصر و ژاپن هم‌گروه است.

۵ مهر ۱۳۸۹ ۰۸:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.