مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان- آنتالیا؛بهداد سلیمی قوی ترین مرد وزنه برداری جهان شد

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان- آنتالیا؛بهداد سلیمی قوی ترین مرد وزنه برداری جهان شد
وزنه‌بردار دسته فوق سنگین تیم ملی ایران در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب توانست عنوان قهرمانی مسابقات جام جهانی 2010 را به دست آورد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در آخرین روز رقابت‌های جهانی، عصر امروز در دسته فوق سنگین وزنه‌برداران به روی تخته رفتند.

بهداد سلیمی، نماینده ایران در این دسته در حرکت یک‌ضرب در بار اول وزنه 203 کیلوگرم را بالای سر برد و در بار دوم وزنه 208 کیلوگرم را مهار کرد، اما در بار سوم موفق نشد وزنه 211 کیلوگرم را بزند و به مدال نقره حرکت یک‌ضرب دست یافت. یووگنی چیگیشف از روسیه با مهار وزنه 210 کیلوگرمی به مدال طلای این حرکت دست یافت و آرتن بوداچین از اوکراین با مهار وزنه 205 کیلوگرمی مدال برنز را به خود اختصاص داد.

سلیمی در حرکت دوضرب در بار اول وزنه 241 کیلوگرم را مهار کرد و در بار دوم وزنه 245 کیلوگرم را بالای سر برد. وی در بار سوم وزنه 247 کیلوگرم را نتوانست مهار کند و به مدال نقره حرکت دوضرب رسید. اشنایدر از آلمان با مهار وزنه 246 کیلوگرم به مقام نخست این حرکت رسید و جون از کره‌جنوبی با مهار وزنه 242 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
سلیمی در مجموع با مهار وزنه 453 کیلوگرم به مدال طلای دسته فوق سنگین دست یافت.

اشنایدر در مجموع با 440 کیلوگرم به مدال نقره رسید و آرتن بوداچین از اوکراین نیز با 440 کیلوگرم و به علت وزن بیشتر به مدال برنز رسید.
سجاد انوشیروانی، دیگر نماینده ایران در این دسته در حرکت یک‌ضرب در بار نخست نتوانست وزنه 185 کیلوگرم را مهار کند، اما در بار دوم این وزنه را بالای سر برد. وی در بار سوم وزنه 191 کیلوگرم را مهار کرد و توانست در این حرکت در بین یازده ورزشکار به مقام هفتم دست یابد.

انوشیروانی در حرکت دوضرب نیز در بار اول در برابر مهار وزنه 228 کیلوگرمی ناکام بود، اما بار دوم این وزنه را بالای سر برد و در سومین حضور خود روی تخته، وزنه 235 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوضرب به مقام چهارم رسید.
انوشیروانی در مجموع با مهار وزنه 426 کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت.
هفتاد و هشتمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری بزرگسالان جهان از 25 شهریورماه در آنتالیا ترکیه آغاز شد و تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها با 7 نماینده شرکت داشت.


۵ مهر ۱۳۸۹ ۰۸:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.