باقری: کیانوش رستمی در آینده حرفهای زیادی برای گفتن دارد

باقری: کیانوش رستمی در آینده حرفهای زیادی برای گفتن دارد
کوروش باقری از تک مدال برنز کیانوش رستمی در مسابقات جهانی آنتالیا به عنوان نشانه ای برای حرکت رو به جلوی فدراسیون وزنه برداری برای قدرتنمایی دوباره در جهان یاد کرد.

کوروش باقری از تک مدال برنز کیانوش رستمی در مسابقات جهانی آنتالیا به عنوان نشانه ای برای حرکت رو به جلوی فدراسیون وزنه برداری برای قدرتنمایی دوباره در جهان یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛سرمربی تیم ملی وزنه برداری، ضمن تبریک به مردم برای کسب این مدال، در ارزیابی خود از مسابقات دسته 77 کیلوگرم گفت: با توجه به اینکه بهترین وزنه بردار گروه B دسته 77 کیلوگرم با 160 کیلوگرم در یک ضرب کارش را به پایان برده بود، ما برای کیانوش رستمی وزنه 161 کیلوگرم را برای شروع انتخاب کردیم و خوشبختانه کیانوش با مهار همین وزنه به مدال برنز حرکت یک ضرب رسید. به هر حال رقابت در دسته 77 کیلوگرم آنقدر نزدیک بود که دو وزنه بردار سرشناس چین و ارمنستان از گردونه رقابتها خارج شدند و این خود ارزش مدال برنز حرکت یک ضرب کیانوش رستمی را بیشتر نشان می‌دهد. من به عنوان مربی کیانوش از عملکرد او واقعا راضی هستم.»

باقری با اشاره شرایط حرکت دوضرب دسته 77 کیلوگرم، در پاسخ به این سئوال که چرا رستمی در مهار وزنه 198 کیلوگرم ناموفق عمل کرد، گفت: « اینکه کیانوش نتوانست وزنه 198 کیلوگرمی را بالای سر ببرد، چیزی از ارزش هایش کم نمی کند. نباید فراموش کنیم که کیانوش رستمی فقط 19 سال دارد و این اولین حضور او در مسابقات جهانی بزرگسالان بود. رستمی کمتر از 3 ماه پیش با رکورد مجموع 347 کیلوگرم قهرمان جوانان جهان شد و حالا با 6 کیلو افزایش رکورد توانست مدال جهانی بزرگسالان را در بالاترین سطح رقابت به دست آورد. رستمی در آینده حرفهای زیادی برای گفتن دارد.»

سرمربی تیم ملی در عین حال اشاره ای هم به مصدومیت کیانوش رستمی داشت: «کیانوش رستمی 2 سال پیش و در جریان مسابقات آسیایی ژاپن از ناحیه آرنج دست راست دچار مصدومیت شدید شده بود و اثرات همان مصدومیت باعث شد او نتواند وزنه هایی را که برایش در نظر گرفته بودیم بالای سر ببرد. بدون شک اگر کیانوش می توانست وزنه های 165 و 198 را مهار کند، الان هر 3 مدال جهانی را از آن خود کرده بود، اما به هر حال نباید از او انتظاری بیشتر از این داشت. همین که وزنه برداری ایران بعد از 4 سال در مسابقات جهانی صاحب یک مدال برنز شد نشان از حرکت رو به جلویی است که فدراسیون وزنه برداری با مدیریت حسین رضازاده آغاز کرده است.»

باقری با اشاره به حضور حسین رضازاده در کنار تخته مسابقات دسته 77 کیلوگرم برای همراهی کیانوش رستمی خاطرنشان کرد: «من از حسین رضازاده خواهش کردم که به پشت صحنه بیاید و الان هم از او واقعا ممنونم که با وجود داشتن مسئولیت سرپرستی فدراسیون وزنه برداری و جایگاهی که در میان شخصیت وزنه برداری جهان دارد، این خواسته را اجابت کرد و با حضورش به کیانوش رستمی روحیه ای مضاعف داد.»

باقری همچنین مورد آخرین وضعیت اصغر ابراهیمی برای حضور در رقابتهای دسته 94 کیلوگرم در روز شنبه گفت: «ابراهیمی از باتجربه ترین نفرات تیم به شمار می رود اما انتظار مدال داشتن از او کمی ساده انگاری است. او دیرتر از سایر ملی پوشان به اردوی تیم ملی ملحق شد و تنها 2 ماه با ما تمرین کرد. با این شرایط اگر ابراهیمی بتواند در میان 9 وزنه برتر گروه A دسته 94 گیلوگرم، تنها یک یا دو نفر را از پیش رو بردارد کار بزرگی کرده است. ما در وهله اول از ابراهیمی انتظار کسب امتیاز مناسب داریم هر چند او برای کسب مدال برنز حرکت یک ضرب این وزن ناامید نیست. در مجموع اگر ابراهیمی بتواند در مجموع 385 کیلوگرم را بالای سر ببرد از نظر من راضی کننده است.»

ابراهیمی سال گذشته و در مسابقات جهانی کره جنوبی با مها وزنه های 176 و 200 کیلوگرم، با مجموع 376 کیلوگرم در مکان نهم جهان ایستاد.
۳ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۲۳

نظر مخاطبان

سامیا کیا
۱۳۹۰/۰۹/۲۰ Iran
1
0
0

باسلام خدمت قهرمان همیشه سرفراز کشورمان آقای رستمی.به شما تبریک و خسته نباشید می گویم.سامیا کیا


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.