کیانوش رستمی: مصدوم نمی شدم برنز مجموع را هم می گرفتم

کیانوش رستمی ملی پوش شایسته دسته 77 کیلو گرم کشورمان توانست پس از 4 سال طلسم شکنی کرده و مدال ارزشمند برنز یک ضرب جهان را از آن خو کند .

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛کیانوش رستمی ملی پوش شایسته دسته 77 کیلو گرم کشورمان توانست پس از 4 سال طلسم شکنی کرده و مدال ارزشمند برنز یک ضرب جهان را از آن خو کند. او که می توانست در حرکت دوضرب هم همین روند را ادامه دهد و 2 مدال دیگر از جنس برنز جهان را در حرکت دوضرب و مجموع برای کشورمان به ارمغان بیا ورد بدلیل مصدومیت آرنج دست  نتوانست کارش را آنطور که انتظار می رفت به اتمام برساند و در مجموع عنوان سومی جهان را با مقام چهارمی عوض کرد اما این موضوع بواقع چیزی از شایستگی های این جوان 19 ساله در هفتادوهشتمین دوره پیکارهای جهانی کم نخواهد کرد.

رستمی که با وجود این مدال، به دلیل ناکامی در کسب مدال برنز مجموع ناراحت به نظر می رسید، درباره اینکه چطور شد نتوانست در حرکت دوضرب وزنه 198 کیلوگرمی را بالای سر ببرد گفت: در حرکت سوم یک ضرب، وقتی روی تخته رفتم تا وزنه 165 کیلویی را مهار کنم متاسفانه در هنگام  نشستن پایم لغزید و فشار زیادی روی آرنج دست راستم وارد شد تا جایی که اگر وزنه را نگه می داشتم آرنجم از جا در می آمد و به همین دلیل وزنه را رها کردم. همین موضوع باعث شد درد کهنه ای که مدتها بود تقریبا بهبود یافته بود دوباره شدت گرفته تا آنجا که در هنگام آغاز حرکات دوضرب  وقتی که می خواستم وزنه را بالای سرم ببرم از شدت درد اصلا نمی توانستم آرنج دستم را ثابت کرده و آنرا راست نگه دارم. بنابراین وزنه هایی را که در تمرینات خیلی بیشترش را زده بودم نتوانستم مهار کرده و خیلی راحت و فقط به خاطر یک اتفاق ناخواسته مدال های برنز دوضرب و مجموع را با عنوان چهارمی جهان عوض کردم.

دارنده مدال برنز جهان درباره کادر فنی و نحوه انتخاب وزنه در طول مسابقه برای این وزنه بردار ادامه داد: شاید باورتان نشود اما باید صادقانه بگویم که کورش باقری و فلا حتی نژاد در طول مدتی که تیم ملی را در اختیار گر فتند تحولی بزرگ را در ساختار این تیم بوجود آورده و تمام تجربیاتشان را در اختیار ملی پو شان قرار دادند. در روز مسابقه نیز آنها بهترین وزنه هایی را که امکان داشت برای من انتخاب کردند تا از کورس قهرمانی و کسب مدال جا نمانم. اگر کم کاری و قصوری هم در سالن مسابقه دیده شد از من بود نه کادر فنی چون آنها برای موفقیت بچه ها انصافا با جان و دل کار می کنند.
رستمی در خصوص حضورش در بازیهای آسیایی گوانگجو و کسب مدال های خشو رنگ تر در این آوردگاه گفت: اگر به امید خدا کادر فنی باز هم  من را شایسته پوشیدن دوبنده تیم ملی دانست و انتخاب شدم از همین جا قول می دهم که در گوانگجو با کسب یک مدال خو شرنگ تر از شرمندگی کادر فنی و مردم در آیم .

ملی پوش دسته 77 کیلو گرم وزنه برداری کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: حضور در رقابتهای جهانی یک درس و تجربه بزرگ و به یاد ماندنی برای من بود که مطمئنا در رقابتهای آینده از نکاتی که در این رقابتها کسب کردم به نحو احسن استفاده خواهم کرد. ضمن اینکه اگر مردم ایران من را لایق بدانند این مدال ا که حاصل چند سال تلاش ورنج شبانه روزی است را به آنها  و شهدای 8 سال دفاع مقدس تقدیم می کنم که هر چه ما قهرمانان داریم از رشادتهای آنها است که قهرمانان واقعی بودند .

۳ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.