مهدی هاشمی: 34 تیرانداز به مسابقات گوانگژو اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران اعلام کرد: 34 تیرانداز در 3 رشته (تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی) و در 32 ماده در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو شرکت خواهند کرد.


به‌گزارش روابط‌عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون فدراسیون تیراندازی، سیدمهدی هاشمی در خصوص وضعیت مدال‌آوری تیراندازان اعزامی با بیان این‌که بانوان می‌توانند در گوانگ‌ژو بیشترین افتخار را کسب کنند، اظهار داشت: ایران زنان تیرانداز با استعدادی دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران افزود: به‌دلیل محدودیت‌هایی که در سایر رشته‌های ورزشی برای بانوان وجود دارد، بانوان فرصت لازم را برای بروز استعدادهای خود پیدا نکرده‌اند اما در تیراندازی بهترین فرصت برای حضور فعال بانوان در صحنه‌های بین‌المللی ایجاد شده است تا توانمندی‌های خود را به نمایش درآوردند و آنان نیز توانسته‌اند مدال‌ها و سکوهای جهانی را کسب کنند.

هاشمی اظهار داشت: نخستین سهمیه المپیک 2012 لندن، توسط بانوی تیرانداز ایرانی که تنها دو سال سابقه تیراندازی دارد و هم اکنون در بین 10 تیرانداز برتر دنیا در رشته تفنگ بادی 10 متر قرار گرفته برای کشورمان به ارمغان آمده است.

مه‌لقا جام‌بزرگ تیرانداز رشته تفنگ ایران به تازگی در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان موفق شد در رشته تفنگ بادی 10 متر به مقام چهارمی جهان دست پیدا کند و نخستین سهمیه المپیک ایران را کسب کند.

هاشمی تصریح کرد: جام‌بزرگ و الهه احمدی، برای نخستین‌بار در تاریخ تیراندازی ایران به مسابقات قهرمانی قهرمانان جهان در سال 2010 دعوت شده‌اند.

الهه احمدی چندی پیش در مسابقات تیراندازی جام‌جهانی چین موفق شد با کسب مقام سوم رشته تفنگ بادی 10 متر، گردن آویز برنز را از آن خود کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که تیراندازان کشورمان بتوانند جای خالی بانوان ایران در سایر رشته‌های ورزشی در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو را پر کنند.

وی به وضعیت تیراندازی در بخش آقایان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش مردان نیز اکثر تیراندازان کشورمان به تازگی در مسابقات بین‌المللی و قهرمانی جهان موفق شده‌اند در ماده‌های مختلف رکوردهای داخلی و برون‌مرزی کشورمان را بهبود بخشیده و پیشرفت تیراندازی ایران را به جهانیان نشان دهند.

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح آمادگی تیراندازان در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو در سال گذشته 10 اردوی داخلی و 2 اردوی برون‌مرزی و امسال 4 اردوی داخلی و 4 اردوی برون‌مرزی برگزار شده است.
وی گفت: با محاسبات صورت گرفته می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران جدی‌ترین رقیب کشورهای اسلامی در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو است.

هاشمی به حمایت‌های سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک از تیراندازی اشاره کرد و گفت: با توجه به هدف‌های بزرگ فدراسیون شاید حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها به اندازه نیاز تیراندازی نبوده است اما با این وجود مسوولان ورزش کشور بیشترین همکاری را با فدراسیون داشته‌اند.

رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: ما نیز بهترین دستاوردها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌دست آورده‌ایم و در دو بخش همگانی و قهرمانی فعالیت گسترده‌ای داشته‌ایم و به‌ گونه‌ای حرکت کرده‌ایم که این ورزش به‌صورت همزمان در هر دو بخش پیش‌رفت کرده است.

هاشمی در خصوص وضعیت رشته اهداف پروازی ایران گفت: رشته اهداف پروازی مدت زیادی نیست که در ایران به‌صورت حرفه‌ای فعال شده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه رشته اهداف پروازی به دلیل نیاز به فضای زیاد و امکانات مناسب از پرهزینه‌ترین ورزش‌های تیراندازی به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: به لطف خدا توانستیم با احداث و افتتاح مجتمع تیراندازی آزادی، خصوصاً در رشته‌های اهداف پروازی، یکی از زیباترین و استانداردترین میدان‌های موجود در سطح دنیا و خصوصاً در سطح آسیا را در ایران ایجاد کنیم.

وی افزود: امروز این توانمندی را داریم که تمامی رشته‌های تیراندازی را در سطح استاندارد بین‌المللی میزبانی کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک میزبان بازی‌های جهانی باشیم.
۲۱ شهریور ۱۳۸۹ ۱۰:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.